Avatar billede kongedam Nybegynder
23. december 2004 - 09:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Indesign (merge Table)

Hejsa

Jeg har lige brug for lidt hjælp til Indesign.

Jeg har 2 tabeller lige efter hinanden, disse 2 tabeller viller jeg gerne have til at blive til 1.
Er der en måde man kan (merge) dem, ligesom man kan flette celler?

mvh
Michael
Avatar billede spe Nybegynder
26. december 2004 - 08:25 #1
Ikke uden at miste formatering af dine tabeller.
Du kan mærke al teksten op i den ene tabel og vælge kommandoen: Tabel->Convert Tabel to text
Mærke al teksten op i den anden tabel og igen bruge kommandoen: Tabel->Convert Tabel to text
Så kæder du de to tekstrammer sammen.
Mærke al teksten op og bruger kommandoen; Tabel->Convert text to tabel og så indstille række og kolone egenskaberne igen.
Avatar billede kongedam Nybegynder
26. december 2004 - 10:35 #2
Hmmm,

Jeg tør ikke lige satse på den løsning da mine tabelle indeholder en del formatering :(

Men du skal da have et point, for løsningen er jo ok.
Havde bare håbet at det kunne gøres lidt nemmere.

mvh
Kongedam
Avatar billede kongedam Nybegynder
26. december 2004 - 10:37 #3
er svaret accepteret, for jeg er ikke sikker...
siden bliver bare reloaded.
Avatar billede spe Nybegynder
27. december 2004 - 18:14 #4
Nej, svaret er ikke accepteret. Du skal vælge Spe på listen før det virker.

firmaet woodwing laver plug-ins til InDesign og de har et plug-in der hedder SmartStyles. Du kan hente en 30 dages prøveversion. Når du installere får du en SmartStyles palette hvor du kan trække tabelen overi, så gemmer paletten alle tabelens egenskaber (altså ikke indholdet kun formateringen). Fra paletten kan du trække formateringen overi en tabel der skal have den gemte formatering.
Deres hjemmeside www.woodwing.com