Avatar billede steenhh Nybegynder
22. december 2004 - 21:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ghoste XP styresystem

Jeg har dual boot, og skal skifte diske til noget siørre 1 stk ny disk pr. system.
Jeg bruger ghost, men når jeg ruller image på XP pro "hænger" den ved "Windows indlæser indstillingerne", den skal til at vise de profiler der er på maskinen så du kan logge på.
WHY ????
Er der en venlig sjæl der har en løsning ?

mvh / Steenhh
Avatar billede kenp Novice
22. december 2004 - 22:31 #1
Ligger de på samme disk i dag? eller hvorledes?
Avatar billede steenhh Nybegynder
22. december 2004 - 23:34 #2
disk 1 Win 2k 120 Gb(C:\er aktiv partion)
disk 2 Win XP 40 Gb (denne virker, problemet opstår når jeg vil bytte den 40Gb ud med en 120 Gb)
Her er copy af boot.ini
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect
den virker nu med 43GB disk
Avatar billede steenhh Nybegynder
22. december 2004 - 23:45 #3
Ups
har jeg lukket sagen ?
Avatar billede kenp Novice
23. december 2004 - 09:38 #4
ja det har du ;) men er det fysisk 2 harddiske du har i din computer? eller er det 1 harddisk du har i den?
Avatar billede steenhh Nybegynder
23. december 2004 - 15:51 #5
Det er 2 fysiske harddiske på den samme controler 1 disk Master, nr 2 Slave
Avatar billede kenp Novice
23. december 2004 - 15:59 #6
ahhh på den måde ;)
og du skal starte med at monter den nye harddisk, også lave en ghost disk to disk (eller to image også tilbage igen) nu piller du så den gamle ud, og monter den nye på samme måde (kabel og jumper setting skal være ens) så skulle du kunne boote.
Avatar billede steenhh Nybegynder
24. december 2004 - 00:34 #7
det er prøvet, den booter også fint, viser de to OS systemer jeg vælger OS XP. Derefter starter den kendte sorte skærm med "starter Windows".
Når det så er indlæst skifter den til den føromtalte kendte skærm med "Windows indlæser indstillingerne" OG HER står den fast (jeg kan høre disken arbejder).
Tror du at jeg lade den stå lidt og arbejde færdig og i hvorlang tid !?
Avatar billede kenp Novice
24. december 2004 - 09:45 #8
så burde det også virke! uden problemer, jeg ville bare prøve i en 5 10 minutter! hvis det ikke er nok, så kan du jo køre en repair af xp indstallationen, også vil det hele virke igen.
Avatar billede steenhh Nybegynder
26. december 2004 - 23:53 #9
Ok det vil jeg prøve