Avatar billede antidote Nybegynder
17. marts 2001 - 12:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bredbandsbolaget !!!

Vil høre om der er nogle der har erfaringer som kunde hos Bredbandsbolaget eller måske kender nogen der er !
Som udgangspunkt lover Bredbandsbolaget en 10Mbit linje til hver kunde -
- Holder dette ?
- Hvad hastighed overfører I/man reelt med som kunde hos dem?
- Tilbyder de nogen form for Firewall/Virusprogram når man er abonnent hos dem?

Håber der er nogle der har erfaringer med dem eller ved noget konkret!
Avatar billede Pawel Novice
17. marts 2001 - 13:31 #1
Men er det ikke et produkt til boligforeninger???

Skal man ikke være et par hundrede stykker før man får tilbudet???

Avatar billede antidote Nybegynder
17. marts 2001 - 13:55 #2
Jo, men jeg sidder og skal bruge svarene i forbindelse med en rapport der sammenligner det trådløse internet (Arrowhead) og det fiberkablebaserede (Bredbandsbolaget)
Jeg er derfor interesseret i nogle der har praktiske erfaringer med Bredbandsbolagets løsning!
Avatar billede handmade Nybegynder
17. marts 2001 - 13:56 #3
Jeg ved, fra en kollega i Avedøre der netop med meget store forsinkelser har fået installeret et stik (uden forbindelse) fra Bredbandsbolaget, at de ikke overholder tidsfrister samt at en lovet fast IP \"desværre\" ikke er mulig. Desuden at man bruger hubs i knudepunkter på dataforbindelsen. Dette alene giver en meget ringe sikkerhed. Det virker somom de er ved at lukke butikken med et hul i bunden af pengekassen. Den pågældende kollega har fyret Bredbandsbolaget og satser nu på Mobilix som udbyder..
Avatar billede jensb Nybegynder
21. marts 2001 - 01:21 #4
Jeg snakkede med en sælger fra Bredbåndbolaget på en udstilling i Forum. Han fortalte at der bliver lagt 1 gigabit ind i ejendommen, og så 10MBit ud til alle lejlighederne. Han sagde desuden at der var mulighed for hvis der var behov for det, at opgradere til 100MBit til hver lejlighed.

Jeg spurgte hvormange man skulle være der ville tilslutte sig, før at de ville lægge det ind i ejendommen. Der svarede han at de ikke krævede et vist antal!!! Jeg gentog spørgsmålet flere gange, og skar til sidst helt ud i pap, om jeg så ville kunne bestille selv om der kun var mig, som ønskede at tilslutte sig. Det svarede han at der ikke var nogen problemer med.

Alt i alt lød det jo temmelig godt...men jeg har bare en mistanke om at han enten var dum eller fuld af løgn...for det lyder utroligt at jeg skulle kunne bestille det, selvom der kun var mig. Men jeg har da tænkt mig at undersøge om det kan være rigtigt, men jeg tror nu ikke på det.
Avatar billede technohead Nybegynder
16. april 2001 - 23:07 #5
Der skulle vel ik være nogle der har en hjemmeside adresse eller et eller andet så man ved hvor man kan få mere information om de her bredbåndsbolaget halløjer ?
Avatar billede jensb Nybegynder
16. april 2001 - 23:13 #6
Avatar billede breezeboy Nybegynder
10. april 2002 - 12:37 #7
Bredbandsbolaget findes ikke længere, pga. deres løfter og det, der reelt bliver leveret, ikke stemmer overens. Sleskbaet eksistere vidst igen, under et dansk navn.. lidt alle Arrowhead/net.

Pas på med at vælge udbyder, specielt ud fra båndbredde, da de ting de fleste af firmaerne lover.. IKKE holder stik!
Avatar billede antidote Nybegynder
15. januar 2003 - 11:46 #8
Svar