Avatar billede thefatman Nybegynder
22. december 2004 - 14:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Modtage mails på Tele2 forbindelse

Hej folkens

Jeg sidder her og kæmper med min server som fucker lidt..

Det drejer sig om en Windows 2003 Standard Edition med følgende installeret:
-Exchange Enterprise 2003
-Live Communication Server 2003
-SharePoint Portal 2003
-SharePoint Services version 2
-Office Project Server 2003
-SQL server 2000 Enterprise

Nåh, men jeg har sat serveren op som jeg normalt plejer, konfigureret domæne osv. Jeg kan sagtens sende mine mails, men når det kommer til at modtage, så går det galt her.

Min DNS er sat op som følgende:
20 mail-relay.tele2adsl.dk. [TTL=43200] IP=129.142.7.105 (No Glue) [TTL=300] [DK]
10 server.thefatman.dk. [TTL=43200] IP=83.73.3.111 [TTL=43200] [DK]

Altså tele2's relay med 20 i præference, som man nu engang skal.. Men jeg modtager stadig ikke min post! Serveren står i vores DMZ zone, så der burde være fuld adgang udefra til port 25.

Ifølge dnsreport.com får man følgende besked:
OK: All of your mailservers appear to be closed to relaying. This is not a thorough check, you can get a thorough one here.
mail-relay.tele2adsl.dk OK: 550 5.7.1 ... Relaying denied

Hvad betyder denne besked? Er min server blevet blokeret eller står den som et åbent relay?

Håber I kan hjælpe mig, da jeg sidder her og har lidt problemer..

/tfm
Avatar billede madsass Nybegynder
22. december 2004 - 15:07 #1
Det betyder at tele2 har lukket for en af de porte du forsøger at bruge.
Avatar billede thefatman Nybegynder
22. december 2004 - 15:25 #2
#madass

Tele2 har lukket for port 25, men man kan bruge deres relay server som har adgang til min port 25, derfor forstår jeg ikke hvad problemet er..

/tfm
Avatar billede karser Nybegynder
22. december 2004 - 15:28 #3
Relaying denied betyder at din server ikke er et åbent relay... Du skal i første omgang kontrollere at du kan lave en telnet på port 25 ude fra nettet, til din offentlige IP adresse. Kan du det, er det din server der har en bug! Hvis du ikke kan, skal du kigge på din Firewall eller router!
Avatar billede thefatman Nybegynder
22. december 2004 - 15:41 #4
Hmm.

Forstår det ikke lige det her.. Min port 25 er åben, den er lige blevet pinget udefra.

Jeg har i dette øjeblik modtaget mine egne test mails og disse fra eksperten, så der må være halv-hul igennem...

MEN nogle kan connecte til min server andre kan ikke, som om der er forskel på hvilken udbyder de har..
cybercity: Ikke hul igennem
tele2: Hul igennem.
Avatar billede karser Nybegynder
22. december 2004 - 16:33 #5
hvornår er dine MX'ere blevet oprette/ændret?
Avatar billede thefatman Nybegynder
22. december 2004 - 16:34 #6
#karser

I går kl. 17.34 ændrede jeg mine DNS'er..

men tror bare jeg lukker nu, da alt ser ud til at virke..
Avatar billede thefatman Nybegynder
22. december 2004 - 16:34 #7
luk