Avatar billede tjuf Nybegynder
22. december 2004 - 13:09 Der er 11 kommentarer

Ny harddisk - partition

Jegh har købt en ny harddisk og smidt den gamle langt væk. Da jeg installerede XP, blev jeg bedt om at lave en partitiion, hvilket jeg gjorde men kun på 5 GB ud af de 120. Hvordan får jeg resten, altså de resterende 115 GB, i brug. Lige i øjeblikket har jeg jo kun 5 GB, hvilket er meget lidt??

Carsten
Avatar billede freehelp Praktikant
22. december 2004 - 13:14 #1
Du misforstår jeg nok, men du skal have installeret SP1 for at udnytte din disk helt
Avatar billede freehelp Praktikant
22. december 2004 - 13:14 #2
Mener:

Jeg misforstår nok
Avatar billede ranglen Nybegynder
22. december 2004 - 13:17 #3
Højreklik på denne computer > administrer, her kan du finde diskhåndtering. Højreklik på den ledige plads og opret ny partition.

freehelp> den magiske grænse er ved 127 GB, så sp1 er ikke nogen indflydelse her
Avatar billede marlboro-man Nybegynder
22. december 2004 - 13:21 #4
hvis det er bevist at du har lavet en partition på 5Gb så er det for lidt for xp den vokser jo stille og roligt også selv om man sletter alle de gamle gendanings punkter.

Men for at få det sidste i brug kan du jo bruge partition magic det tillader også at lave din aktive partition om, og oprette alle dem du ønsker, et godt program.
Avatar billede freehelp Praktikant
22. december 2004 - 13:21 #5
Sagde jo jeg nok misforstod :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
22. december 2004 - 20:27 #6
5GB er ikke for lidt til at køre XP, det har jeg selv gjort i lang tid. Men man
skal selvfølgelig så lægge sine store prog. på en anden partition så der er
arbejdsplads. Jeg har 1,5GB fri.
Desuden hvis man som jeg har Norton Ghost, bør C drevet ikke være meget større.
Det er skønt, når man får besked på, at en virus ikke kan fjernes, at køre en
Ghost på et øjeblik.
Avatar billede tjuf Nybegynder
22. december 2004 - 20:34 #7
Nu sidder jeg lige og tænker, norton ghost, hvad er det??
Avatar billede off-line Nybegynder
22. december 2004 - 20:53 #8
Norton Ghost er et Program, som tager at spejlbillede af et drev, med alt hvad som
ligger på drevet. Denne Ghost - eller Image - kan så enten lægges ud på et par CD,
een DVD eller bare ind på en anden partition end C drevet.
Hvis C drevet går ned, eller man får en virus som Antivirusprog. ikke kan fjerne,
kan man lave en fuldstændig geninstallation med sin Ghost indenfor ca. 10 min.
Der findes også andre lignende prog. f.eks. Acronis "True image".
Avatar billede off-line Nybegynder
22. december 2004 - 21:02 #9
Norton Ghost 9  koster Kr. 495
Acronis true image 8 49.99$
Avatar billede marlboro-man Nybegynder
23. december 2004 - 09:57 #10
norton ghost er også et godt program, bruger det selv, men det vil jo ikke hjælpe med at formatere og lave partitioner, der er også en funktion i Nero burning som gør det samme.
Avatar billede tjuf Nybegynder
11. juli 2005 - 17:38 #11
Vil gerne lukke spørgsmålet!