Avatar billede keldolsen Nybegynder
22. december 2004 - 10:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opgradering af processor

Hej
Jeg købte igår en ny Pentium 4 processor 3.0
Da jeg kom hjem opdagede jeg at det var en "Nordwood"
Ville jeg være bedre stillet med en "Prescot".
Med andre ord, skal jeg bytte den?
Eller er ydelsen stort set det samme.
Håber på et seriøst svar.
Computeren bruges især til billedbehandling.
Avatar billede Kim Johansen Nybegynder
22. december 2004 - 10:41 #1
jeg ville ikke gå syligt meget op i om det er en Nordwood eller Prescot, jeg er webdesigner og sider selv med 100mb filer og nogen gang 250mb filer jeg har altid fået afvide at man skal købe mange ram når det er billedbehandling man arbejder med.

så når du arbejder med billedbehandling skal du bare have mange ram, og jeg mener mange, helst så mange bundkortet kan tage. og så vidt jeg har forstået er grunden til de fleste køber prescot, er fordi de bedre kan overclockes, men jeg går ikke ind for overclocking da det gør processorens levetid kortere.

håber det er svar nok

lad os lige opsummere:

processoren er helt fin
du skal fylde computeren op med ram
Prescot er til at overclocke, og det forkorter processorens levetid/holdbarhed

MVH Kim Johansen
Avatar billede keldolsen Nybegynder
22. december 2004 - 11:19 #2
Hej
Jeg siger tak for svar og beholder Nordwood processoren.
Den skulle iøvrigt ikke blive så varm som Prescot, det må også være en fordel.
Jeg kører med 1024 MB Ram, jeg mener bundkortet kan tage det 4 dobbelte, men det ville blive dyr.