Avatar billede trane_frisk Nybegynder
17. marts 2001 - 11:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Formatering af NTFS drev!

Hej

Hvordan får jeg fjernet mit NTFS drev? Når jeg prøver at formatere det til et FAT32 drev fra Win2K så siger den at et program bruger drevet og det derfor ikke kan formateres. Når jeg prøver at slette med FDisk så er det helt umuligt. hvad gør jeg??
Avatar billede hoejrup Nybegynder
17. marts 2001 - 11:30 #1
Har du prøvet med en FORMAT?

/per
Avatar billede jalle Nybegynder
17. marts 2001 - 11:46 #2
Jeg har kan kun se to muligheder på at slette et NTFS-drev. Enten ved at installere win2000, hvor man vælger hvilken type drev man ønsker at have eller man går ind i Bios instillinger, hvor man har mulighed for at formatere sin harddisk også. Den sidste mulighed tager lang tid.
Avatar billede makse Nybegynder
17. marts 2001 - 12:05 #3
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
17. marts 2001 - 13:18 #4
for at fjerne en ntfs partition kan du boote fra en win98 startdiskette, fdiske partitionen og derefter formateren den! så er ntfs væk!
Avatar billede deleuran Nybegynder
18. marts 2001 - 17:22 #5
Med Partition Magic er det rigtigt nemt at formatere/konvertere
Avatar billede deleuran Nybegynder
18. marts 2001 - 17:25 #6
Du kan downloade en demo på
http://www.powerquest.com/
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2001 - 19:56 #7
Jeg har taget min disk over i en anden computer der kørte win2000, så kan den nemlig læse NTSF disken og formatere den til hvilket format du ønsker
Avatar billede rolli Nybegynder
23. marts 2001 - 21:56 #8
Bedste løsning på dit problem er som deleuran
siger,
Partition magic rykker
http://www.powerquest.com/

MEEEEEN
Den sletter alt hvad du har på dit NTFS drev, no recovery :)
Avatar billede trane_frisk Nybegynder
23. marts 2001 - 22:00 #9
fandt selv ud af det!
Avatar billede rolli Nybegynder
23. marts 2001 - 22:01 #10
Fortæl Fortæl :)