Avatar billede thewizard Nybegynder
21. december 2004 - 22:01 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Mixed Mode authentication

http://support.adobe.com/devsup/devsup.nsf/docs/53766.htm

Hvordan slår man Mixed Mode authentication til?

Synes ikke jeg kan finde Interprise Manager - som nævnt i overstående artikel.

Hjælp :).
Avatar billede tomjelen Nybegynder
21. december 2004 - 22:17 #1
Hvis du klikker "properties" på server ikonet i enterprise manageren, og så klikker på "security" tabben. Der kan man vælge "SQL-Server and Windows" som authentication. Hvis ikke jeg tager helt fejl er det det samme som mixed mode.
Avatar billede thewizard Nybegynder
21. december 2004 - 22:48 #2
Jah :) Men hvor er enterprise manageren? Kan ikke finde den :)
Avatar billede thewizard Nybegynder
21. december 2004 - 22:49 #3
Kan godt være det er lidt anderledes i den nye version af SQL - 2005.
Avatar billede thewizard Nybegynder
21. december 2004 - 22:55 #4
God guide her http://www.banmanpro.com/support/sql2k.asp ... men ved stadig ikke hvor den enterprise manager er :)
Avatar billede arne_v Ekspert
21. december 2004 - 22:55 #5
Hvis det er 2000 MSDE eller 2005 Express, så kommer den ikke med !
Avatar billede tomjelen Nybegynder
21. december 2004 - 22:56 #6
oh, har ikke brugt 2005 endnu. Men jeg synes at huske at der ikke følger en enterprise manager med til beta'en. Der er nok en måde at enable det på via commandline eller en stored procedure, må kunne googles hehe.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. december 2004 - 22:57 #7
Hvis du er hardcore så regedit:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Microsoft SQL Server\navn-på-din-instans\MSSQLServer

LoginMode

1=NT Only
2=Mixed Mode
Avatar billede teutebod Nybegynder
21. december 2004 - 22:59 #8
Avatar billede thewizard Nybegynder
21. december 2004 - 23:08 #9
arne - du er en skat ;) Ændrer det lige, og prøver at genstarte SQL'en
Avatar billede thewizard Nybegynder
21. december 2004 - 23:13 #10
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Microsoft SQL Server\Instance Names\SQL\MSSQLSERVER

MSSQL.1 - ændres til: MSSQL.2?

Det virker ikke efter genstart, arne :)
Avatar billede arne_v Ekspert
21. december 2004 - 23:15 #11
navn-på-din-instans skal erstattes med navnet på din SQLServer instans

og keyen LoginMode skal ændres fra 1 til 2
Avatar billede thewizard Nybegynder
21. december 2004 - 23:17 #12
Ja okay :) det var forklaret i http://www.eggheadcafe.com/articles/20040703.asp

Vil give point til arne - da han var først ude med at det lå i registringsdatabasen, sorry teutebod :) Næste gang!
Avatar billede thewizard Nybegynder
21. december 2004 - 23:18 #13
Tak for interessen alle.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. december 2004 - 23:24 #14
så vil jeg ligge et svar
Avatar billede thewizard Nybegynder
21. december 2004 - 23:27 #15
http://www.eksperten.dk/spm/573209 <-- Kan i ikke smutte derover, venner.. :) Har lidt problemer med at få data ud fra databasen - og lægge data i tabeller, osv. :) Med asp.

Håber i kan hjælpe.. :)