Avatar billede momolytter Nybegynder
21. december 2004 - 21:18 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvilket program bruger man til at lave tutorials i

Jeg leder efter et brugervenligt (simpelt) program til at lave tutorials til word, email og billeder. Jeg er mest nysgerrig men for brug for et nemt tilgængeligt program i foråret.
Avatar billede sirvoks1 Nybegynder
21. december 2004 - 21:21 #1
Microsoft word?
startoffice ?

Vh

Anders
Avatar billede nopsen Ekspert
21. december 2004 - 21:27 #2
mange tutorials er lavet med acrobat reader.
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. december 2004 - 21:31 #3
Jeg laver dem i word, og laver dem så om til PDF med Adobe acrobar Iikke readeren, men det fulde program)
Avatar billede momolytter Nybegynder
21. december 2004 - 21:53 #4
Hm, det kan være jeg spørger forkert. Jeg er ude efter et program, der kan vise (og lave) et forløb/en række af handlinger.

F.eks. sådan ændre du skrifttype, hvorefter man kan se at: teksten makeres, musen flyttes til pilen ved skrifttype, der vælges en størrelse. Altså små optagelser med instruktioner.
Det hele skal kunne intergreres i en hjemmeside.
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. december 2004 - 22:00 #5
Sådan noget laves manuelt. Du tager en række screen shots, billedbehandler dem med pile og andre markeringer, Sætter billederne ind i word og skriver teksten. Du kan ikke lave en manual ved bare at gøre tingene f.eks. i excel og så "optage" dine handlinger
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
21. december 2004 - 23:11 #6
Jo, det kan man faktisk godt. Der findes specifikke programmer til formålet - Macromedia har et program, der hedder Captivate (www.macromedia.com/software/captivate), som netop optager, hvad der sker på skærmen og laver en flash, som output.

Skal det være toplækkert, så animeres/programmers tutorials i hånden ja, men prøv at kigge lidt på Captivate først, hvis du ikke er en haj til flash.
Avatar billede got-it Nybegynder
22. december 2004 - 00:20 #7
Prøv med microsoft's power-point (:
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2004 - 07:28 #8
Ja det program som lars nævner er fedt, det er nemt at finde ud af og det virker som en drøm.