Avatar billede host4you.dk Nybegynder
21. december 2004 - 19:06 Der er 3 kommentarer

converter af gif to OTA Bitmap

Hey jeg er ved at lave et converter til OTA, har funde et dos program som kan men jeg syndes ikke jeg har lyst til at skulle afskrive den langen kode og vil høre om der er en der kan hjælpe eller har en ide til det..

Link til dos: http://www.nowsms.com/download/FILE2HEX.ZIP
Avatar billede tofte Juniormester
22. december 2004 - 14:00 #1
Jeg er ikke helt med på hvad du vil. Men vil du bare have konvertert din fil til HEX?
Avatar billede host4you.dk Nybegynder
22. december 2004 - 17:35 #2
jeg skal have konverter min gif fil om til hex men som det program gøre, det program giver bare mig en meget stor opgave.. at jeg skal skrive af og det går jo ikke.
Avatar billede tofte Juniormester
27. december 2004 - 21:18 #3
det kan godt være det er mig som har misforstået noget, men følgende burde udskrive billedet i HEX, du kan evt gemme det i en fil:

    <%
    Const adTypeBinary = 1
    Const adSaveCreateOverWrite = 2
    Set obj = Server.CreateObject("ADODB.Stream")
    obj.Type = adTypeBinary
    obj.Open
    obj.LoadFromFile server.MapPath("./test.gif")

    while not obj.eos
        ch=obj.Read(1)
        Response.Write hex(ascb(ch))
    wend
    obj.Close
    set obj = nothing
    %>