Avatar billede bono Nybegynder
21. december 2004 - 12:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MMC problem

Hejsa !

Jeg får denne trælse fejlmeddelelse hver gang, at jeg åbner Diskdefragmentering: MMC kan ikke åbne filen C:\WINDOWS\system32\dfrg.msc.

Dette kan skyldes, at filen ikke eksisterer, ikke er en MMC-konsol eller er blevet oprettet med en senere version af MMC. Det kan også skyldes, at du ikke har de nødvendige rettigheder til filen.

Problemet er opstået efter jeg har fået SP2 installeret. jeg har den nyeste ver. af MMC og har også fuld rettigheder til filen. Alle filerne til defrag ligger hvor de skal.
Jeg kan kun få adgang til defrag via kontrolpanel -> Administration -> Computeradministration.

Nogen der ved hvordan jeg får det fixet, således at jeg igen kan køre defrag bl.a. via Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskdefragmentering ???

MVH
Brian
Avatar billede victor-1 Nybegynder
21. december 2004 - 13:13 #1
Har du prøvet at køre disk-defragmentering fra fejlsikker tilstand ?

Er du HELT sikker på, at din pc var 100% ren for vira og spyware da du opgraderede til SP2 ?
Avatar billede bono Nybegynder
21. december 2004 - 15:39 #2
Det er jeg sikker på, at den var. Har ikke prøvet fra fejlsikker tilstand. Tror jeg lige at jeg vil prøve...
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2004 - 17:40 #3
Du kan lave en ny dfrg.msc

Start >Kør mmc
Menuen Filer >Tilføj/fjern Snab-in
Klik Tilføj
Vælg Computeradministration
Klik Computeradministration (Lokal) >Lager >Diskdefragmentering

Menuen Vis >Tilpas
Der skal kun være hak i:
-Standardværktøjslinie
-Statuslinie
-Beskrivelseslinie
Klik OK

Menuen Filer >Indstillinger
Giv den et andet navn, i stedet for Console1, f.eks. Diskdefragmentering
Vælg evt. en anden icon
I Konsoltilstand, vælg Brugertilstand - begrændset adgang, enkelt vindue

Menuen Filer >Gem som
Gem filen som: C:\WINDOWS\system32\dfrg.msc

:-)
Avatar billede bono Nybegynder
21. december 2004 - 20:50 #4
Det lige godt ! Det virker jo igen. Tak for det tpo, her er dine point....