Avatar billede warren27 Nybegynder
21. december 2004 - 09:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvad syntes i om mit nye design indtil videre

Jeg er igang med at lave om på mit design, blandt andet har jeg valgt ikke at bruge så meget orange, som jeg havde før, og hver eneste side har fået der egen <title>Bla</title> i modsætning til før. Menuen i venste side er jeg også igang med at lave lidt mere stilet...

Hvis der er nogen der har flere bud på hvad jeg skal rette, så vil jeg gerne ha´ svar så hurtigt som muligt, da det så er nemmere at tilføje de nye ting mens jeg stadigevæk er i denne fase af projektet...

Gammel:
http://www.yalla.dk

Nyt:
http://www.yalla.dk/nyt/index.php
Avatar billede ladyhawke Novice
21. december 2004 - 10:55 #1
Synes nu faktisk bedre om det gamle... Der er godt nok en del orange, men et noget mere "roligt" design at kigge på.

I det nye design er der ret mange farver i selve grunddesignet (rammer etc.) og jeg synes ikke der er så meget styr på hvor tingene findes.

en lille menu uden for den grå ramme, større menuer til venstre i orange og lilla ramme og en masse forskellige layouts til de forskellige ting du har på siden.

Mit umiddelbare råd er at bruge det game design og måske tone den orange lidt ned samt flytte Yalla.dk op i den orange "bar" forover, til at bryde fladen med og for at undgå at det står mere eller mindre som en overskrift til menuerne og ikke til sitet.
Avatar billede guild Nybegynder
21. december 2004 - 11:15 #2
Du bruger alt for mange forskellige skrifttyper og skriftstørrelser.
Dit farvevalg bør afstemmes noget bedre.
/Guild
Avatar billede ladyhawke Novice
21. december 2004 - 11:28 #3
Guild>> Går ud fra du også savner et mere roligt helhedsindtryk, så siden er indbydende at se på...
Avatar billede warren27 Nybegynder
21. december 2004 - 14:49 #4
Tja, selv syntes jeg at det nye design er bedst, men i kan godt ha´ ret i at det med skrifttyperne, det vil jeg lave om.
Avatar billede warren27 Nybegynder
21. december 2004 - 14:50 #5
Jeg er også farveblind, måske er det grunden til den dårlig farvevalg...
Avatar billede ladyhawke Novice
21. december 2004 - 15:00 #6
Det kan være, men ellers kan du forhåbetlig få nogen til at hjælpe lidt med den del. Men bare sørg for at siden er behagelig at se på og at det er rimelig nemt at se sig ud af hvor man finder alle de spændende ting du vil vise frem på din side.

Tak for point - Held og lykke med projektet!
Avatar billede warren27 Nybegynder
21. december 2004 - 17:06 #7
Nej, jeg vil helst lave det hele selv, jeg vil kun ha´ gode råd. Jeg ved godt spørgsmålet er lukket, men er det sådan du mener det skal laves...

http://www.yalla.dk/nyt/index.php
Avatar billede ladyhawke Novice
22. december 2004 - 08:15 #8
Det er en hel del bedre nu, men du har stadig mange forskellige layouts (rammer, tabeller, overskrifter etc.)på samme side. Måske bryder du dig ikke så meget om et mere afdæmpet/roligt design (f.eks. a la eksperten), men jeg får mere lyst til at kigge mig omkring, hvis jeg kan overskue tingene inden for få sekunder. Hvis ikke finder jeg bare en anden side, der er jo nok af dem...
Avatar billede beenieman Nybegynder
22. december 2004 - 10:59 #9
Jeg kan bedre lide dit nye layout, men er enig med mange af de andre, i at du bruger lidt for mange layouts, hold dig til en mere enkelt stil, så bliver det også meget mere overskueligt. Et godt råd er at skifte til en font uden sherif. Det er ikke en god i de at bruge fonte med sherif på nettet, da det kan have en tendens til at flyde lidt sammen, når man skal læse det på skærmen. En god font er verdana, Ariel eller en anden uden sherif.
Avatar billede warren27 Nybegynder
22. december 2004 - 15:25 #10
beenieman... Tak fordi du kommer med en kommentar selvom jeg allerede har givet point væk til den heldige. Det er rart at se at folk skriver uden at de får point, sådan skal det være. Jeg syntes at jeg har formået at gøre designet mere venligt mod øjene, det orange kunne godt virker lidt hidsigt. Tabeller og alt det andet layout skal nok få en kærlig hånd, så der bliver mere ens-artet. Skrifttypen er jeg lidt lost, fordi jeg ved ikke hvad for en type jeg bruger, da jeg ikke skriver noget i font, jeg skriver det bare ind i min notepad, så hvad default´en er har jeg ingen ide om. Men hvis der er nogen det ved hvordan jeg sætter en bestemt skrifttype ind i <body> så kunne det være lækkert at få det at vide. Jeg har forsøgt at skrive <body font="verdana"> men det hjælper ikke...
Avatar billede ladyhawke Novice
23. december 2004 - 09:01 #11
Prøv at kigge her, hvordan man sætter font og mange andre ting: http://www.w3schools.com/css/css_examples.asp

i det hele taget er det en guldgrube af informationer der ligger på www.w3schools.com