Avatar billede qwa Nybegynder
20. december 2004 - 23:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opstarts problem med XP!

Hey

Jeg har en gammel AMD K6-2, 333Mhz. Ikke lige verdens hurtigste, men fin nok til de gamle! :)

Jeg prøvede først at installere Service Pack 2 på den, men så kunne den ikke rigtig starte op, så fik jeg den fjernet igen og installerede så Service Pack 1 (Express tror jeg) og nu er den sq gået helt kold...

Den starter fint i starten, men efter den har kontrolleret efter harddiskene, så kommer den der til hvor den jo skal komme med XP skærm billede hvor du kan se den loader... Men det kommer aldrig frem, jeg kan ikke trykke F8 for at få opstarts menuen frem for at starte i fejlsikret tilstand, jeg har prøvet at sætte XP cd'en i og boote fra den og startet reperations programmet, men det får jeg sq ikke lige så meget ud af!

Er der nogen der kan forstå mit lille (store) problem eller snakker jeg i total tåger??

/qwa!

Jeg kan forresten godt komme til at formatere og alt det, men jeg har nogle ting på computeren jeg gerne vil beholde...
Avatar billede cpufan Juniormester
21. december 2004 - 00:03 #1
du er nok nød til at gensinstallere from scrath, og så starte med sp1 og derefter evt. sp2.
Hvis de ikke skal på nettet er det jo ligegyldigt med sp'erne
Avatar billede qwa Nybegynder
21. december 2004 - 00:07 #2
Den skal nemlig på nettet... Hvis bare jeg kunne ind og afinstallere service packen igen... eller bare på eb måde kunne gøre det!
Avatar billede shamanic Nybegynder
21. december 2004 - 15:21 #3
qwa:

sæt evt harddisken fra k6 computeren i din og kopiere det du skal gemme fra den harddisk. Og så ellers formatere den og lave en helt ny installation.
Avatar billede shamanic Nybegynder
21. december 2004 - 15:22 #4
dvs. du skal ikke sætte din computer til at boote op på den harddisk, bare sæt harrdisken i som slave, extra drev.
Avatar billede durany Nybegynder
23. december 2004 - 12:48 #5
det er ikke en god ide at køre med XP når din pc er så "sløv" for at sige det på god gammel dansk.
Avatar billede qwa Nybegynder
08. februar 2006 - 19:55 #6
Lukker... Pænt gammelt spørgsmål!