Avatar billede uprising Nybegynder
20. december 2004 - 23:22 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til link problem!

Når jeg åbner min side2.html på:

www.sarva.1go.dk

Så kan man i adresse linien se at den skriver adressen i forlængelse af hinanden, i stedet for at skifte den ud så den første side forsvinder.

F.eks når man fra forsiden trykker på linket billeder i menuen, gør den dette i adressefeltet:

http://www.sarva.1go.dk/www.sarva.1go.dk/side2.html

I stedet for bare:  www.sarva.1go.dk/side2.html

Hvad er det jeg har overset.

Og ser html koden eller nogenlunde ud?
Avatar billede steen_hansen Forsker
20. december 2004 - 23:29 #1
Hvis du udskriver domænenavnet i linket, skal du have http:// foran www. Men du bør nok skrive

/side2.html

istedet for

http://www.sarva.1go.dk/side2.html
Avatar billede steen_hansen Forsker
20. december 2004 - 23:32 #2
Nej, sorry. Du skal jo nok have hele stiangivelsen med, eftersom dit webhotel ligger hos 1go.dk:

<a href="http://www.sarva.1go.dk/side2.html">Billeder</a>
Avatar billede kalp Novice
20. december 2004 - 23:35 #3
dit link  skal se sådan ud

    <td><a href="side2.html" target="_self">Billeder</a></td>

til billeder... ændre selv de andre så de ligner
Avatar billede steen_hansen Forsker
20. december 2004 - 23:35 #4
Er din HTML-side afsluttet? Mangler der ikke noget </tr> og </body> og </html>?
Avatar billede kalp Novice
20. december 2004 - 23:35 #5
dit link  skal se sådan ud

    <td><a href="side2.html" target="_self">Billeder</a></td>

til billeder... ændre selv de andre så de ligner
Avatar billede kalp Novice
20. december 2004 - 23:37 #6
ligger et svar
Avatar billede kalp Novice
20. december 2004 - 23:38 #7
så har været lidt flink alligevel og rettet dine links for dig.. brug dette istedet

<table border="1">
<tr>
    <td><a href="index.html" target="_self">Forsiden</a></td>
    <td><a href="side2.html" target="_self">Billeder</a></td>
    <td><a href="side3.html" target="_self">Livshistorie</a></td>
    <td><a href="side4.html" target="_self">Citater</a></td>
    <td><a href="side5.html" target="_self">Anbefalinger</a></td>
    <td><a href="side6.html" target="_self">Blandet</a></td>
</tr>
</table>
Avatar billede uprising Nybegynder
20. december 2004 - 23:47 #8
Jamen det siger jeg tak for:-)
Kunne ikke forstå det. Troede at hvis jeg ikke havde target_blank  med at den så bare ville gøre det automatisk.