Avatar billede 2bias89 Nybegynder
20. december 2004 - 20:22 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Efter ændring til visning på tv(valgte forkert)Bliver skærm sort

Jeg har købt en pakke med tv-out udstyr med div. ting til, ikke så vigtigt men lige til orietering hvis det skulle være til hjælp og omvendt.
Så satte jeg det til og gik ind på mit grafikkort og ville ændre til clone på begge skærme både min egen CRT og til fjernsyn.
Da er jeg ret sikker på at jeg valgte noget forkert og den intet viser på nogle af de 2 skærme formoder jeg at jeg lavede noget galt.Når den starter op efter den har loadet enten blå ved pro Xp eller grøn ved Home Edition går den i sort og ligesom på standby. Ville blive meget meget taknemlig hvis en kunne hjælpe.

Venlig hilsen 2bias
Avatar billede c-holst Novice
20. december 2004 - 20:40 #1
skal jeg forstår det sådan, at den ikke viser noget på nogen af skærmene, og at du derfor ikke kan se dit skrivebord med mere.

pil stikket til dit tv-out ud.

og prøv om du kan følge denne guide

start op i fejlsikret tilstand F8 under opstart
Slet driveren i tilføj fjern programmer
Slet kortet i enhedshåndteringen

Har du haft noget problemer med driver/grafikkort gør du sådan inden du installerer
læg din xp cd i drevet og indtast denne kommando i kør
sfc /scannow  husk mellemrum før /
retter/tjekker vigtige systemfiler

genstart maskinen og installer driveren
hent nyeste driver her  http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

så skulle du gerne få signalet tilbage på skærmen, og vi kan tage den derfra
Avatar billede 2bias89 Nybegynder
20. december 2004 - 20:45 #2
ooh .. glemte at fortælle at tjaah den fryser når jeg trykker F8 min tanke var også at starte i fejlsikret tilstand men den "Fryser" og kan intet gøre.
Har du en anden ide?
Tak for svaret indtil videre
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. december 2004 - 21:05 #3
har du taget tv-stikket ud..?
prøv evt. at tage strømmen fra pc, 1 øjeblik, og derefter genstart..?
Men c-holst guide... er lig´som det man skal gøre,..O)
Avatar billede 2bias89 Nybegynder
20. december 2004 - 21:21 #4
Har taget tv stik ud og genstartet mange mange gange og det virker stadig ikke , indtil videre kan JEG kun se den eneste vej ud "Formatere".. men det vil være det sidste jeg gør tror jeg, da jeg har mange ting jeg helst ikke vil miste..Købte en helt ny computer for 4 måneder siden 3000mhz , 1024 ddr ram, geforce fx 5900XT,120gb hd.. så det er ikke fordi den ikke er god nok eller noget skulle jeg da mene =)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. december 2004 - 21:25 #5
også taget strømen fra..?
prøv at stikket xp, cdén i, og se hvad der sker.??
Avatar billede 2bias89 Nybegynder
20. december 2004 - 21:33 #6
Har også taget strømme fra ja .. okay prøver det lige.. så skriver jeg hvad der skete her om lidt :)
Avatar billede 2bias89 Nybegynder
20. december 2004 - 21:38 #7
Der sket ikke noget til forskel for det som hele tiden er sket.
Godt nok irreterende kan i se anden udvej end at formatere?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. december 2004 - 21:42 #8
er der nogen beeps, fra bundkortet.?
Hvis du har et andet grakkort, så prøv at sætte det i.?
Avatar billede cpufan Juniormester
21. december 2004 - 00:08 #9
prøv at trykke på alle funktionstasterne, jeg mener at skærmene kan styres fra en af disse, men jeg kan ikke huske hvilken.
Avatar billede cpufan Juniormester
21. december 2004 - 00:08 #10
det er muligt der skal trykkes flere gange på den samme f-tast for at sætte til pc-skærm
Avatar billede c-holst Novice
21. december 2004 - 11:27 #11
undlad at formatere, der er flere ting vi kan prøve inden da!
er stadig med her, men har ikke lige været på siden i aftes
Avatar billede c-holst Novice
21. december 2004 - 12:00 #12
prøv lige dette.
afbryd strømmen til dyret, find det lille batteri på kortet og pil det ud ca ½time sæt det i og genstart.

kan du nå at komme ind i biosen. i så fald, skal du have sat den til at boot på cd drevet
Avatar billede 2bias89 Nybegynder
22. december 2004 - 11:20 #13
Jeg har fået en ide.. alle mine ting ligger på mit D:\ så derfor kan jeg lige så godt bare formatere da jeg kun formatere på C:\ det med batteri'et er jeg ikke helt så advanceret til at udføre .. så formaterer bare og tak .. men hvordan udgiver jeg point's ? Er nemlig helt ny ..
Avatar billede c-holst Novice
22. december 2004 - 14:45 #14
Du beder dem du vl give point om at lægge et svar ind:-

Du kan jo også bare boote op på cd, og i stedet for at formatere inden du installerer, så enten blot installere oven i c:\windows, eller prøve med en repair.

http://hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair

du kan sikkert se i din manual til bundkortet, hvordan du resseter din bios.
Det kræver ellers ikke den store snilde, men en smule forsigtighed.
Avatar billede 2bias89 Nybegynder
24. december 2004 - 11:37 #15
Har sendt den til ham der byggede den til mig , han fixer den men tak for hjælpen og glædelig jul..
Avatar billede c-holst Novice
24. december 2004 - 16:24 #16
nogen der føler sig snydt for point, så sig bare til:-)

glædelig jul allesammen