Avatar billede moerkone Nybegynder
20. december 2004 - 17:02 Der er 9 kommentarer

Fornyelse af IPadresse?

vi har Webspeed kabel 256/128, vi er 2 computere i huset, comp A og comp B(begge med WinXP). Comp A er tilkoblet kabelmodemmet igennem og usp og comp B med et kabel.. normalt duer begge computere perfekt, men den anden dag ville comp B pludslig ikke gå på nettet! Den sagde at forbindelsen var begrænset... Nå jeg så ser på "Status for LAN-forbindelse" står der "Du kan muligvis ikke oprette adgang til Internettet eller visse netværksresourcer. Problemet opstod, fordi netværket ikke tildelte en netværksadresse til somputeren". Når jeg så ber den om at repararer siger den: "Windows kunne ikke udføre reparationen fordi følgende handlinger ikke kunne udføres: Fornyelse af IPadresse.".
Hvad gør jeg ved det her? Kan det være være noget med min computer eller er det på webspeed der er problemer? måske noget med min konto?
Håber der er nogen som kan svare på mit spørgsmål.. tak
Avatar billede serverservice Praktikant
20. december 2004 - 17:05 #1
Prøv at gå i dosprompt på pcén og skriv: Ipconfig /release  derefter Ipconfig /renew    - hvad siger den til det ?
Avatar billede moerkone Nybegynder
20. december 2004 - 17:26 #2
den siger først at den allerede er frigivet og ved renew siger den:"Der opstod en fejl under forsøg på at forny grænseoverfladen LAN-forbindelse 8: Der blev angivet et ugyldigt argument
Avatar billede serverservice Praktikant
20. december 2004 - 18:24 #3
Du skal køre winsockfix på pcén - når det er gjort skal du forny ipadressen igen - du må hente den fra den anden pc indtil vidre
http://www.spychecker.com/program/winsockxpfix.html
..så er det madtid
Avatar billede logsuppe Nybegynder
20. december 2004 - 18:35 #4
Nu fattede jeg ikke helt hvordan maskinerne var sat sammen, men er der en switch eller router indblandet? Det mener jeg er den bedste løsning: Kablet fra modemet ind i switchen og fordel derfra ud til maskinerne....
Avatar billede moerkone Nybegynder
20. december 2004 - 18:50 #5
logsuppe, det har ikke noget med det at gøre... begge er koblet til modemet og det plejer altid at due...

Prøver ad, dannyboyd og tak
Avatar billede moerkone Nybegynder
20. december 2004 - 19:05 #6
det duede sgu ikke... før det hele skete svarede jeg på en windows-popup om noget med en fil der hed noget i retning af ks8-etellerandet.dll
kan det hele ha noget at gøre med den fil måske?
Avatar billede serverservice Praktikant
20. december 2004 - 19:13 #7
Det tyder på problemer med netkortet. Hvis du hj.klikk min computer - administrer - enhedshåndtering - er der så noget tegn udfor netkortet? et gult skilt f.x.
Hvis dit netkort er iorden så gå i dosprompten og udfør denne kommando som fonyr dllcachen:  SFC /scannow    (læg din windows cd i cdrom drevet og lad den reparere din pc).
Avatar billede moerkone Nybegynder
20. december 2004 - 20:12 #8
der er ikke noget ved netkortet. og det duede ikke ved kommandoen, den tjekker kun noget med versioner af windows og så slutter det... jeg forstår ikke hva der er galt, for computeren er på en måde på nettet, men alligevel ikke.. fandme nedtur
Avatar billede serverservice Praktikant
21. december 2004 - 00:04 #9
Lod du den sfc /scannow køre færdig? ellers ved jeg jo ikke hvor langt vi er kommet?
Jeg forstår ikke helt hvad du mener at computeren på en måde er på nettet - den kan ikke være på hvis den ikke kan få en ipadresse.
Hvis du går i dosprompten og skriver ipconfig /all  - og så sender resultatet herind , så må vi se hvad den skriver.