Avatar billede itastu Nybegynder
20. december 2004 - 14:03 Der er 1 kommentar og
1 løsning

NIS 2004 problem m. firewall

Hej
nu har jeg snart tænkt mig gul, grøn og grå i toppen over konfigurationen af firewallen i NIS 2004. Jeg har støvet rundt i såvel eksperten.dk som symantic.com og er nået frem til at det ik´ligefrem er barnemad og få gang i den firewall (bekymrende da jeg får TDC bredbånd d. 23/12)
Jeg kan fint få antivirus, antispam o.s.v t. at køre uden bøvl, men så kommer firewallen.....og her er til gengæld problemerne samlet:
- kan kun se websiderne m. firewallen disabled (den er ik´sat t. at blokere)
- når jeg vil konfigurere (<firewall><konfigurer><programkontrol>) får jeg en scriptfejl i IE (712)jeg siger "ja" t. fortsat at afspille script, så kommer en: <udført ulovlig handling> og programmet lukkes og konfigurationen...ja den er tabt :-(
symantic foreslår at delete <TEMP> filerne på pc´en, det er jeg ik helt vild med (har aldrig gjort det før, kun temporære internet filer) jeg har et regnskabsprogram og et par databaser (enmandsfirma) som ikke må gå tabt.
det er en: Win 98 SE m. 256 Mb RAM og 19 Gb Harddisk m. 64% system- og brugerressourcer fri....
hva´hulen stiller jeg op?
Avatar billede levich Nybegynder
20. december 2004 - 19:08 #1
Prøv at afinstallere hele NIS og genstart computeren, for derefter at geninstallere det.
Avatar billede itastu Nybegynder
29. december 2004 - 10:44 #2
formatér, afinstallér alle filer brugt af gammelt virus software.