Avatar billede peaceout Nybegynder
20. december 2004 - 13:02 Der er 12 kommentarer

Stop allsounds

Jeg har lavet en knap som stopper en film (instance: movie)

on(press){
    movie.stop();
}

Det skal være sådan at når man trykker på knappen stopper filmen, og samtidig vil musikken pauses.
Avatar billede barklund Nybegynder
20. december 2004 - 13:20 #1
Hvordan spiller musikken? Er det en del af filmen? Og hvordan er filmen lavet? Importeret mov/avi/quicktime, eksternt loadet FLA, almindeligt movieclip...?
Avatar billede barklund Nybegynder
20. december 2004 - 13:21 #2
eksternt loader FLV, that is :)
Avatar billede peaceout Nybegynder
20. december 2004 - 13:47 #3
det er en mpeg fil, som er blevet importet ind..
Avatar billede peaceout Nybegynder
20. december 2004 - 13:54 #4
selve filmen ligger i en movieclip som hedder Movie.
Det fungere fint med at jeg kan play og stoppe filmen, men musikken forsætter.
Og musikken og filmen er i en fil..
Avatar billede barklund Nybegynder
20. december 2004 - 14:04 #5
Hm, så ville jeg gå ud fra at det virkede korrekt som det var. Og hvis du laver en stopAllSounds(), så starter de nok ikke korrekt igen bagefter, når du siger play(), vel? Måske du er nødt til at importere de to ting hver for sig og håber på at de synchroniserer - eller konverterer til en FLV, bruger Flash 7 og loade den dynamisk.
Avatar billede peaceout Nybegynder
20. december 2004 - 14:07 #6
ok, så løsningen vil være at splitte lyd og film sporene op, og importere dem hver for sig.
Og det vil fungere, når man trykker på "Stop" så stopper filmen og lyd på deres nuværende frame, og når man trykker på "play" så køre de videre derfra?
Avatar billede barklund Nybegynder
20. december 2004 - 14:20 #7
Faren ved dette ligger i, at synkroniseringen mellem lyd og billede meget vel kan gå tabt. Derfor er det ultimative nok at konvertere til FLV - det skulle kunne lade sig gøre.
Avatar billede peaceout Nybegynder
20. december 2004 - 14:21 #8
så et dumt spørgsmål, hvordan konvertere jeg til FLV? bare save as?
Avatar billede barklund Nybegynder
20. december 2004 - 14:23 #9
Det kræver et eksternt program - for eksempel et af de to heri nævnte:

http://forum.digital-digest.com/archive/topic/32522-1.html

--
Morten Barklund
Avatar billede peaceout Nybegynder
20. december 2004 - 14:39 #10
cool, mange tak, lav et svar
Avatar billede barklund Nybegynder
20. december 2004 - 14:49 #11
Yesh yesh ;)
Avatar billede svendthomsen Nybegynder
21. april 2005 - 11:02 #12
prøv at starte med at vælge: onPress

og vælg så: moviestop

og prøv så at vælge: stopallsounds
det er et forsøg værd