Avatar billede marzman Nybegynder
20. december 2004 - 12:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lyd problemer i forskellige spil

Hejsa...

Jeg har nogle problemer med min lyd i forskellige spil...

Den laver sådan en skrætten lyd, som ligger oven på den normale lyd...

Jeg har oplevedet det før men fik ikke gjort noget ved det...

dvs. det er ikke i nogle speciele spil... Men jeg har senest oplevedet det i Colin McRae Rally 04

Nogle der kender til problemet ???

//marZman
Avatar billede fitze Nybegynder
20. december 2004 - 13:15 #1
Hej Marzman
Det kan være flere ting, det mest simple er hvis der er en løs forbindelse i ledningerne  til dine højtalere eller høretelefoner. Hvis det er et lydkort der er onboard på dit bundkort ville jeg prøve at updatere din driver til lydkortet. Hvis du bruger netop det lydkort på dit bundkort, og det ikke virker med updatering af driver, ville jeg prøve at smide et gammelt Pci lydkort i maskinen. Hvis skratten forsvandt havde du hermed konstateret at det er selve lydkortet og ikke noget andet på din Pc. Så er det bare med at finde ud af om det er en Hardware fejl eller en driver fejl!

Mvh. Fitze
Avatar billede marzman Nybegynder
20. december 2004 - 13:32 #2
Jeg har et PCI lydkort i et Sound Blaster Live! 5.1 Platinium...

Jeg ved ikke om der findes driver opdateringer... men den har også gjort det på mit onboard (Abit ic7-g)....
Avatar billede milter Ekspert
20. december 2004 - 18:09 #3
Har du begge lydkort kørende på samme tid? Prøv med kun et ad gangen og check, at det er valgt som standardenhed i Kontrolpanel > Lyde og lydenheder > Lydenheder.

Prøv også Lydenheder > Afspilning af lyd > Avanceret > Ydeevne > Leg lidt med indstillingerne for "Hardwareacceleration" og "Kvalitet af..."
Avatar billede marzman Nybegynder
21. december 2004 - 11:06 #4
Jeg har rettet fejlen.... det var som fitze sagde en driver update... :)

Ellers tak for hjælpen...