Avatar billede teutebod Nybegynder
20. december 2004 - 11:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af database i deployment projekt

Er der nogen her der har erfaring med hvordan dette udføres nemmest?

Er ofte at når jeg har lavet en asp.net applikation at jeg enten skal opdatere, eller oprette en ny database, der hvor applikationen installeres. Så det ville jo være smart hvis jeg kunne inkludere dette i mit setup projekt på en eller anden måde.

Det er typisk en SQL2000 server som er min database, så jeg overvejer om jeg ikke kan afvikle mit SQL script via osql.exe. Men kan ikke lige gennemskue, om der er en nem måde at afvikle osql fra setup projektet..
Avatar billede snepnet Nybegynder
20. december 2004 - 14:50 #1
hvis du bruger visual studio har du mulighed for at tilføje et database-projekt til din solution.
du kan derudovder få vs til at generere change-script mv. når du ændrer i basen (hvis du gør det fra vs), og du har også fine muligheder for at scripte hele basen.
desuden kan vs selv generere et batchjob således, så du kan installere basen et andet sted.
dette commanjob burde du have mulighed for at kalde fra din installer.
mvh
Avatar billede teutebod Nybegynder
20. december 2004 - 15:05 #2
Hmm, har normalt brugt enterprise manageren til at rode i databasen og derefter lavet et samlet script over hvad jeg har pillet ved. Men virker som om at det ville være lettere med et database projekt som du nævner. Kan nogle gange være svært at huske hvad man har pillet i, når man mener man har noget man mener er færdig hehe.

Synes ikke lige jeg kan finde det med "desuden kan vs selv generere et batchjob". Men er det bare en batch fil som fyrer ens changescript sql fil af, eller hvordan?

Lige nu er jeg selv nået frem til at jeg laver et vbscript, der afvikler mit sqlscript imod en database som jeg giver som input. Dette script kan jeg afvikle fra min deployment project som en "custom action".
Avatar billede snepnet Nybegynder
20. december 2004 - 15:15 #3
det med batchjobbet kan du få genereret, hvis du højreklikker på databaseprojektet og vælger Create Command File.

og jeps... det kan tit være lidt småforglemmelser :o)
(jeg bruger jævnligt den her selv... den er fin til at finde forskellene på to sql-server databaser : http://downloads.zdnet.co.uk/0,39025604,39051408s,00.htm)

jeg synes den løsning du selv er kommet frem til er helt fin.

mvh
Avatar billede teutebod Nybegynder
20. december 2004 - 15:46 #4
Fantastikt program, utroligt jeg har levet uden indtil nu hehe.

Smid et svar for points.
Avatar billede snepnet Nybegynder
20. december 2004 - 15:53 #5
et svar skal du få :o)
mvh