Avatar billede simeone Nybegynder
20. december 2004 - 11:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme til log-on skærm.

Jeg har her til morgen fået et problem med opstarten af Windows XP Prof. Den starter normelt op, og i BIOS er der ingen problemer, men når Windows skal åbne, går den i stå.

Jeg når ikke engang til log-ind skærmen, men kun til Windows Loading billedet. Når så den skal til at gå til log-ind skærmen, slukker skærmen helt i ét sekund, og tænder så igen, men med sort skærm. Jeg kan også godt gå i fejlsikret tilstand, men har dog ikke prøvet, om jeg kan gå på nettet endnu. Den vil heller ikke starte op med den sidste fungerende konfiguration.

Der var ingen problemer i går aftes - Er det en virus eller...?
Avatar billede jones_net Nybegynder
20. december 2004 - 14:37 #1
Kan lyde som om din driver til dit grafikkort er røget ud til højre.
Når du er i fejlsikret tilstand bruger du ikke driveren til kortet, men en standard VGA driver fra Win.

Prøv derfor at afinstallere (ikke deaktivere!!) dit grafikkort under kontrolpanel -> System -> hardwareenheder. Genstart maskinen, og se om du ikke nu kan komme normalt ind i Win. Hvis du kan det, kan du nu geninstallere driveren til dit grafikkort, eller en opdateret version fra Nettet.

Du kan, så vidt jeg husker, ikke gå på Nettet fra en alm. fejlsikret tilstand, da den også skipper driveren til dit netkort...

/J
Avatar billede simeone Nybegynder
20. december 2004 - 14:50 #2
Hmm, jeg skriver fra min computer nu i fejlsikret tilstand, så det kan jeg godt. Hvad med at køre almindelig windows systemgendannelse?
Avatar billede gratis Nybegynder
20. december 2004 - 16:42 #3
" Hvad med at køre almindelig windows systemgendannelse?"
lyder som en go idé,hvis du har en der ikke er for gammel...du mister de programmer som du har installeret siden gendannelses punktet blev oprettet.
Avatar billede simeone Nybegynder
20. december 2004 - 17:56 #4
Hmm, det hjalp ikke noget at køre systemgendannelse. Men det at afinstallere driveren hjalp til dels. Så kunne jeg da starte computeren op i normal tilstand og installere driverne.

Jeg prøvede først med de nyeste catalyst drivere, men da den så skulle gå til log-ind skærmen, gik den først i sort, hvorefter "Windows lukkes" billedet kom op. Det var dog "skævt" på skærmen, dvs. at den halvdel af billedet stod helt yderst til venstre og den anden til højre.

Så prøvede jeg at installere den oprindelige driver, men det gjorde ingen forskel. Så skete der bare det samme, som allerførste gang jeg tændte computeren. Jeg begynder at tro, at det er selve kortet den er gal med. Bare lidt sjovt, at jeg så stadig kan komme ind i windows uden drivere så.
Avatar billede simeone Nybegynder
02. november 2005 - 20:20 #5
Tak