Avatar billede spectro Nybegynder
20. december 2004 - 01:27 Der er 4 kommentarer

CPU info

Hej eksperter

Jeg har en bærbar Fujitsu-Siemens Amilo A1640 med en AMD Sempron 2800+ processor. Når jeg går ind på systemoplysninger eller egenskaber på denne computer, viser den navnet på processoren og derefter hastigheden på den. Men problemet er at den kun viser 798 MHz, istedet for 2800 MHz. Jeg ved godt at bærbare har den funktion at sætte hastigheden ned og op efter behov.

Nogen som kan hjælpe mig med at fortælle mig, hvor jeg kan se max hastigheden på min CPU eller evt. en software der kan måle max hastigheden?

Håber i kan hjælpe.
Spectro
Avatar billede connie Nybegynder
20. december 2004 - 01:38 #1
Avatar billede knolde2000 Nybegynder
20. december 2004 - 02:21 #2
Du har misforstået noget med hensyn til AMD processorer. De 2800+ betyder bare at ydelsen svarer til en P4 2,8 ghz, og ikke at den har den clockfrekvens.
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. december 2004 - 08:58 #3
Sempron 2800 kører 2000MHz, det må være dine ram, du læser der.
Højreklik på denne computer-egenskaber, der kan du se det.
Avatar billede triaxtc Nybegynder
20. december 2004 - 21:24 #4
Prøv Aida32: http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=151
Det kræver ikke engang installation.