Avatar billede jchrist Nybegynder
16. marts 2001 - 22:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

MicroStar MS6340/MS8806

Jeg har store problemer med en vens PC.
Microstar MS6340 MB med Athlon 1Ghz CPU
MS8806 AGP grafikkort (nVidia TNT2 Pro chips)
DirectX 8.0
W98SE
Den kan ikke køre 3D testene i DirectX diagnostic. Grafikkortet kan køre i en anden PC. I denne PC virker testene med et Matrox G200. Grafikdriverne er nVidia Detonator3 fra december. Har forsøgt at geninstallere W98SE på maskinen med kun et grafikkort i, lydkortet på MB er disablet, stadig ingen ændring. Har I et godt råd? Jørgen.
Avatar billede romario Nybegynder
31. maj 2001 - 12:35 #1
Hej JChrist.
Jeg har oprettet et tilsvarende spørgsmål og udlovet 1000 point. Det har fået lidt flere til at reagere. Samtidig fandt jeg en bios opdatering der skulle afhjælpe problemet.

http://www.spire.co.uk/Merchant/K7TM%20Pro%20(MS-6340)%20V2.5%20(78M).exe

Ellers skulle der også ligge lidt flere opdateringer her:
http://www.msi.com.tw/support/bios/mainboard/6xxx/6340/6340.htm

Romario
Avatar billede romario Nybegynder
31. maj 2001 - 12:38 #2
Prøv denne i stedet for den første ( den virker fist lidt bedre )

http://www.spire.co.uk/Merchant/support2.htm
Avatar billede romario Nybegynder
31. maj 2001 - 12:57 #3
Jeg er ikke så hyppig bruger af eksperten.dk, men du kan vist se de svar jeg har modtaget på http://www.eksperten.dk/spm/77438

Romario
Avatar billede jchrist Nybegynder
31. maj 2001 - 23:54 #4
Tak for tipset selvom det er længe siden. Jeg fik løst problemet ved ny bios, VIA chipset drivere fra fabriken, nyeste Detonator drivere og omhyggelig indstilling af IRQ. Dette er mit første besøg hos Eksperten, så hvad gør jeg nu? Skal indlægget slettes eller lukkes?
Jørgen
Avatar billede romario Nybegynder
01. juni 2001 - 08:45 #5
Det er ca. de samme ting jeg gjorde i går aftes for at få det til at virke.
Jeg tror nok at du bare skal acceptere mit svar... jeg er heller ikke lige superbruger af eksperten.
Avatar billede romario Nybegynder
01. juni 2001 - 08:46 #6
Nå, det har du vist gjort. Så tror jeg at det er lukket og afsluttet.

Romario