Avatar billede kklm Nybegynder
19. december 2004 - 20:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Tegne graf for en funktion med én variabel, f(x)

Hvordan kan man få excel til at tegne en graf for en funktion hvor et felt skal optræde med en værdi mellem 0-100 (%)?

Jeg har en funktion der er afhængig af et felts værdi, men hvordan kan jeg få excel til at lave en graf med punkter, hvor den prøver at bruge andre værdier end det ene felt. Dvs excel skal istedet for, at udregne værdien af funktionen med blot denne ene værdi, kunne køre alle tal igennem fra 0 til 100 og huske resultatet fra hvert talt - for derefter at kunne plotte værdi ind på x-aksen og resultatet ind på y-aksen.

Findes der en funktion der kan gøre dette i excel?
Avatar billede jkrons Professor
20. december 2004 - 12:56 #1
Nej! Du skal selv indsætte tallene i dit ark, og så lave dit diagram. Eller du skal lave en makro, der gør arbejdet for dig, indsætter tallene i et ark og så laver diagrammet.
Avatar billede jkrons Professor
20. december 2004 - 12:59 #2
Men du kan ret hurtigt oprette din dataserie med tabelfunktionen.
Avatar billede kklm Nybegynder
21. februar 2005 - 03:00 #3
Vi lukker bare
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
10. april 2005 - 21:03 #4
Ja, bare tag de 30 point selv! Sådan er nogle folk jo :-)
Avatar billede general_bue Nybegynder
20. april 2005 - 10:56 #5
Du lyder ikke for klog valla, du har da selv gjort noget lignende lige her
http://eksperten.dk/spm/555612

Og lad os så lige blive fri for den slags tosse-bemærkninger i fremtiden, tak!!
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
20. april 2005 - 16:24 #6
Det er også rigigt, jeg beklager. Det er ikke noget jeg gør til hverdag general b! Men sagen er at jeg bare ville drille kklm lidt da jeg kender kklm. Men der kommer åbenbart ingen reaktion :-(
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
20. april 2005 - 16:24 #7
rigtigt...
Avatar billede kklm Nybegynder
21. april 2005 - 13:22 #8
valla ---->
ikke for noget - men nu kan jeg se at du har skrevet til mig på de sidste par spørgsmål jeg har lavet... Hvem er du i grunden og hvor kender du mig fra?
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
21. april 2005 - 16:34 #9
kklm ---->
"ikke for noget" - så behøver jeg vel ikke svare...
Ja, jeg er typen som plejede at bo i Esbjerg ( Gjesing ) og at køre rundt i nogle 80ér biler, og så synes jeg ikke rigtig at have hørt noget fra dig siden nytår, hvor du alligevel ikke havde tid til noget... :-(
Jeg tror også du kender general_bue som tidligere har skrevet her.