Avatar billede nols Nybegynder
16. marts 2001 - 21:49 Der er 8 kommentarer

Deling af internet mellem win2k og winMe

Hvordan deler man en Stofa-internetforbindelse mellem to computere?
Den ene kører med Win2k og har to netværkskort installeret. Den er allerede på nettet.
Den anden kører med WinMe og er forbundet med den første computer med et twisted pair cable.
Vi skal også have hjælp til at finde hinanden.
Avatar billede kapla Nybegynder
16. marts 2001 - 21:54 #1
Avatar billede kapla Nybegynder
16. marts 2001 - 21:55 #2
Avatar billede kapla Nybegynder
16. marts 2001 - 21:57 #3
Avatar billede mp Nybegynder
18. marts 2001 - 04:34 #4
under netværk/Local Area Connection/properties/Sharing/sæt et \"hak\"
på det netkort der er på stofanet.

Det andet skal der ikke pilles ved !

Klienter skal:
obtain ip adress
Gataway+dns = din lokale ip til stofanet
Avatar billede maagen Nybegynder
18. marts 2001 - 09:13 #5
Hvis dine computere kun er forbundet med et almindeligt twisted pair kabel får du dem aldrig til at se hinanden! Du skal enten bruge et krydset kabel eller to almindelige twisted pair kabeler og en hub/switch. Når det er iorden skal du opsætte netværk imellem dem.

Når det er iorden, kan du rode med netværk. Smid lige en besked her med hvad du mangler/ er i tvivl om. Skal du have online hjælp så prøv på ICQ 30831316

Deling af internetforbindelse - brug enten Windows egen internet deling - eller bedre endnu - brug rideway (et lille shareware program der er kanon til det formål - let at installere/ konfigurere).
Avatar billede mp Nybegynder
18. marts 2001 - 16:28 #6
Til hub/switch bruges patch kabler !
Twisted pair bruges ved peer to peer eller på hub\'ens uplink.

Så hvis du har et Twisted pair så sæt pc\'erne direkte sammen uden hub.
Hvis der ikke er fildeling mm kan i ikke se hinanden, men det er ligemeget hvis den anden pc kan skal på internet

Avatar billede maagen Nybegynder
18. marts 2001 - 22:20 #7
mp >>

Det er ikke helt korrekt. Et \"twisted pair\" kabel - som på dansk hedder \"parsnoet\" - er typen på selve kablet. Det er den samme type kabel der bruges som almindeligt patchkabel - som på dansk kaldes for drop-kabel - (som bruges fra hub/switch) og til et krydset kabel (som bruges til peer-to-peer).

nols >>

Du kan ved at se på stikkene se om det er et krydset kabel eller almindeligt drop-kabel.

På benene kan du se om farverækkefølgen er en på begge stik - er den det er det skidt.
Avatar billede kapla Nybegynder
13. april 2001 - 16:07 #8
Lukke?