Avatar billede thb Nybegynder
19. december 2004 - 12:07 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Operatørlogo og musik på 6230

Hej alle,

Jeg vil lige høre hvordan jeg får fjernet mit operatørlogo på min nokia 6230 ? TDC abb..

Og hvordan overfører jeg musik til telefonen, sådan mp3 filer.

Thomas
Avatar billede leif Seniormester
19. december 2004 - 12:20 #1
Til overførelse af filer til telefonen skal du enten connecte via BlueTooth eller med Kabel ! Jeg vil foreslå kabel og Nokia PC suite som fulgte med telefonen, ellers kan det hentes på Nokia hjemmeside !
Avatar billede leif Seniormester
19. december 2004 - 12:21 #2
Dvs. du vil bare have et gennemsigtigt eller så der står TDC ?
Avatar billede thb Nybegynder
19. december 2004 - 12:25 #3
Der skal ikke stå noget... Overhovedet... Lige nu står der TDC Mobil hen over skærmen..

Thomas
Avatar billede chalde Seniormester
19. december 2004 - 12:32 #4
Du skal have fat på et tomt logo:
http://www.mutleysplanet.com/blank.gif
Som derefter skal overføres til den med kabel/irda/blåtand eller du kan bruge http://www.euploader.com/index.php?set_lang=dk til at uploade, og derefter wappe dig ind og hente det.
Til musikken, kan det anbefales at du køber en usb-bluetooth dongle, da det er det nemmeste. Ikke nogle kabler der flyder osv....
Avatar billede chalde Seniormester
19. december 2004 - 12:33 #5
Evt ka du bare gå på wap, og indtaste http://www.mutleysplanet.com/blank.gif :-)
Avatar billede chalde Seniormester
19. december 2004 - 12:37 #6
Hvis ovenstående ikke fungerer:

"Hvis du har en tele med wap, kan du gå ind på denne side:
http://www.xgryde.dk/wap.wml
Der går du ned på blank logo, downloader det, og så har du et blankt logo til Nokia mobiler"
http://www.mobildebat.dk/showthread.php?s=ad8aae46071420eb0ae5c5ac22459aac&p=311147#post311147
Avatar billede thb Nybegynder
19. december 2004 - 12:45 #7
Kender i ikke lige noget med at man kan sende en sms eller lignende... Har ikke lige oprettet wap på mobilen..

Thomas
Avatar billede leif Seniormester
19. december 2004 - 12:53 #8
Jeg vil skynde mig at sige grunden til jeg forslår kabel er jeg kender flere som aldrig har fået sin BlueTooth connection til at køre ordentlig !
Avatar billede chalde Seniormester
19. december 2004 - 13:13 #9
leif -> Har jeg nu ikke :-) Hos dem jeg kender der bruger det, fungerer det upåklageligt. Det gælder både nokia og ericcson brugere.
Avatar billede thb Nybegynder
29. december 2004 - 15:01 #10
Kan i ikke smide nogle svar så jeg kan lukke ?

Thomas
Avatar billede leif Seniormester
29. december 2004 - 15:04 #11
Har du fået dit operatørlogo fjernet ?
Avatar billede thb Nybegynder
29. december 2004 - 15:18 #12
næh... :D
Den der wap opsætning vil ikke virke, og tdc kan ikke forstå hvorfor..

Thomas
Avatar billede re-flex Nybegynder
13. marts 2005 - 19:30 #13
Med hensyn til diskussionen om man skal bruge Bluetoothe ller kabel vil jeg foreslå kabel. Jeg har aldrig hørt om nogle som ikke kan få det til at virke med Bluetooth... Godt kan man ikke benytte en Bluetooth USB Dongle sammen med Nokia PC Suite, men der er jo oftest en form for overførselssoftware med, hvis man køber en Bluetooth USB Dongle. Endnu en grund til Bluetooth er at en USB Dongle koster måske 200-300, hvorimod Nokias data kabel koster 400,- de steder jeg har set det, hvis det skal være originalt. Bluetooth kan du også benytte til andre enheder, hvis de fx. har en PDA, et kabel kan du kun benytte til din Nokia mobil eller hvilken mobil du end har.

Jeg har en Cellink Bluetooth USB Dongle købt hos Zitech til 245,- Den virker perfekt... Og der er software med som man kan overføre via...
Avatar billede thb Nybegynder
14. marts 2005 - 09:10 #14
Tak for alle svarene, det er lykkedes at få et tomt logo, via en sms service...
Havde faktisk glemt det her spm, så jeg må vist hellere lukke :)

Dem der mener at de skal have point, kan jo lige smide et svar...

Thomas
Avatar billede re-flex Nybegynder
15. marts 2005 - 13:44 #15
Skal ikke have point, men er det muligt at du kunne skrive, hvor/hvordan du har fået dit tomme operatør logo. Jeg har også en 6230 og er lidt irriteret over der skal stå Orange midt på skærmen... Det ødelægger jo lidt baggrundsbilleder osv.
Avatar billede thb Nybegynder
15. marts 2005 - 14:27 #16
Jeg skrev en sms: SHLOGO BLANK til 1991, 10 kr. stk.

Thomas
Avatar billede djonez Nybegynder
30. oktober 2005 - 02:14 #17
Jeg har et test site du kan gøre det på. Gået lidt i gang med WML
http://wap.gameserve.dk/ (du åbner den via din tlf. (GPRS/GSM))

Ellers kræver det bare din egen webserver med denne mime type i config.

addtype image/vnd.nok-oplogo-color nol

Håber det er nok svar, selvom det er et gammelt indlæg.
Avatar billede thb Nybegynder
30. oktober 2005 - 11:01 #18
Cool...
Avatar billede djonez Nybegynder
08. juni 2006 - 14:15 #19
Til næste gang hvis min side ikke virker, kan du sende SMS til DR's SMS service for kun SMS pris og fjerne logo. Skriv "SLET STJERNE LOGO" og send til 1212.

Den har jeg brugt efter at have fået en fejl i min tlf. Jeg kan af en eller anden grund godt downloade og se logo, men min tlf. vil ikke gemme mere.
Snakkede med Nokia som siger at de fejl kan ske (noget med Alarm og radio) og så skal man have uploadet ny firmware.
Dette gøres så i de respektive nokia butikker (Se nokia.dk)