Avatar billede maj006 Nybegynder
19. december 2004 - 11:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Den minimale virtuelle hukommelse er for lille

Den minimale virtuelle hukommelse er for lille får jeg en dialogboks op hver gang jeg forsøger at køre Outlook 2000 samtidigt med et andet nogenlunde krævende program...
Af og til vælger computeren dog også bare at genstarte af sig selv. Det sker også, at Windows lige pludselig glemmer alt om at jeg har sat min skærm til at køre 85hz og går ned på 60 hz.
Jeg har i øjeblikket sat sidefilen til at være systemadministreret, men har også haft forsøgt at definere den til på c at være mellem 1000 og 1536 MB uden det hjalp en bønnestage.
Jeg har scannet systemet for virus med EZ og det gav heller ikke pote.
Nogen der har nogle gode idéer?
Avatar billede maj006 Nybegynder
19. december 2004 - 12:02 #1
P.S. Jeg er klar over at en formattering af C-drevet evt. kunne afhjælpe, men søger en løsning der ikke indeholder dette element.
For god ordens skyld skal det måske også nævnes, at jeg har haft hentet MemTest86 i nyeste version og scannet mine RAM uden at det gav anledning til kommentarer fra programmet.
Avatar billede leif Seniormester
19. december 2004 - 12:06 #2
Hvor mange ram har du ?
Avatar billede maj006 Nybegynder
19. december 2004 - 12:06 #3
512mb
Avatar billede tmanden Nybegynder
19. december 2004 - 12:07 #4
Hvor meget er dine ram? CPU? Det ville hjælpe lidt med disse oplysninger.

Det er typisk forbi at dine ram er ved at slippe op, og din pc begynder derfor at cache på din harddisk. Og hvis harddisken ikke er særlig stor - ja, så har vi balladen.

FAQ og mange andre ting - prøv Google.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=virtuel+hukommelse&meta=
Avatar billede haverslev Novice
19. december 2004 - 12:08 #5
1½ gange fysisk hukommelse er kun en anbefaling fra MS' side.
Hvis du kun bruger din maskine til surfing, chat, almindeligt "kontorarbejde" og andre ikke krævende opgaver, kan du sætte din sidefil til 300MB.

Spiller du tunge spil eller sidder du og arbejder med grafik, bør du sætte den til en del mere.. F.eks. 600MB

Derudover kan roligt slette indholdet i :
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temp
og:
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temporary internet files

Start IE, klik på funktioner, klik på internetindstillinger, klik på faneblad Avanceret, sæt flueben i "Slet mappen temporary intenetfiles når browser osv"
Så slettes filerne automatisk.
Avatar billede maj006 Nybegynder
19. december 2004 - 12:11 #6
Jeg har 512 MB RAM, min CPU er AMD 2200+
Jeg har 3,5GB ledig på C
12,5GB ledig på D
70,5GB ledig på E
og 66,2 ledig på F
Avatar billede haverslev Novice
19. december 2004 - 12:13 #7
Du skriver du har flere harddiske/drev - hvis de sidder på hver sin conrtoller kan du med fordel smide en sidefil på hvert drev, så vil den altid tage fra den MINDST aktive conroller og derved skåne systemet.
Avatar billede maj006 Nybegynder
19. december 2004 - 12:21 #8
Nu har jeg lagt en sidefil på 1,5 GB på hvert drev... det ser umiddelbart ud til at hjælpe!
Men burde Windows ikke selv kunne håndtere det når man sætter den på systemadministreret størrelse?
Avatar billede haverslev Novice
19. december 2004 - 12:23 #9
windows bruger kun en sidefil/swapfil, hvis du har flere drev skal man mauelt selv oprette/definere.
Avatar billede haverslev Novice
19. december 2004 - 12:38 #10
smider lige et svar, hvis du fik det til at virke vha. mine indlæg. :-)
Avatar billede maj006 Nybegynder
19. december 2004 - 12:41 #11
Jes... men jeg kører lige et par dage og ser om det fungere helt som det skal, så skal der nok komme nogle point til dig
Avatar billede haverslev Novice
19. december 2004 - 12:42 #12
Fint nok, og god jul osv. ;)