Avatar billede dr-taz Nybegynder
19. december 2004 - 11:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

overclock program og Skader overcloking ens processorer

Hej jeg har en POV GF 6800 GT og vil høre om hvilket program der bedst at overclocke med ?

Men er det sundt for kortet ?, jeg har hørt at det skader kortets levetid ?

Samme spørgsmål med CPU processoren ?
Avatar billede dumdum Nybegynder
19. december 2004 - 11:57 #1
Har du funktionen "tilføj eller fjern knapper" på din værktøjslinie? Det er sådan en lille pil der går nedad. Hvis du har det, kan du vælge hvilke ekstra knapper der skal vises på værktøjslinien. Dér kan du vælge en der hedder rammer.

Du kan også markere de celler du vil have rammer om -> højre klik -> formater celler -> rammer
Avatar billede dumdum Nybegynder
19. december 2004 - 11:57 #2
Ja, det var så et svar på et helt andet spørgsmål... Sorry.
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
20. december 2004 - 17:04 #3
Du kan bruge Power Strip, som er det nemmeste at arbejde det med:
http://www.entechtaiwan.com/files/pstrip.exe

Det korte svar er, nej.

Men det kommer self an på i hvilken grad du clocker det. Hvis du oc'er det til max af hvad de kan med std. køling, så går levetiden cirka 5-7 år til 2-3 år.
Hvis du skifter dit HW ud jævnligt, så er det intet problem, da dit kort om bare 18 måneder vil være en oldsag :)
Det samme gælder for cpu...
/Thomas
Avatar billede hyl Nybegynder
01. januar 2005 - 20:52 #4
Jeg gver hestehenning ret i din CPU's levetid... Og det skal jo også lige nævnes at det ikke er sikker du har brug for de aller sidste Mhz. Jeg ville nok råde dig til at holde den lidt under den maximale clock frekvens...

Hyl
Avatar billede hyl Nybegynder
01. januar 2005 - 20:55 #5
Brug evt. "Speedfan" til at holde øje med din computers temp...

Kan hentes fra "http://www.almico.com/speedfan.php"
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
02. januar 2005 - 22:52 #6
Jeg hedder hesteNhenning ;) :P

Men ang. software til at aflæse temp's, så skal du være noget kritisk med det... De er ingen mobo'es der måler ens CPU temp mm. helt korrekt eller bare indenfor 3-4 grader...
Abit's mobo'es kan svinge helt op til 8-12 grader iforhold til min probe, som sidder på siden af CPU'en! Det er godt en fra mit XaserIII kabi, men den er meget mere præcis! Den regner cirkus 2 grader forkert...
/Thomas
Avatar billede dr-taz Nybegynder
03. januar 2005 - 12:55 #7
mange tak for svarerne, fik alt af vide hvad jeg havde brug for. :D