Avatar billede mulden Nybegynder
19. december 2004 - 11:16 Der er 17 kommentarer

De to computere snakker ikke sammen

Jeg har to stationære computere, som jeg ville oprette netværk imellem, fordi jeg skal have back-up af nogen filer.

Jeg har deaktiveret XP firewall på dem bgge (sp2). Delt de dreve der skal deles. Men det hjælper ikke. Jeg har prøvet at køre den der mindre hjemme eller kontornetværk, men det hjælper ikke.

De er begge to i 'ARBEJDSGRUPPE', så burde de ikke kunne se hinanden? De er forbundet gennem en D-Link switch, og kan sagtens komme på nettet.

Det virker heller ikke at skrive \\ip-adresse\..
Avatar billede patrion Nybegynder
19. december 2004 - 11:18 #1
Hej
Du kan prøve at lave en ny protocol på hver maskine.
Gå til dit lan og vælg ipx/spx/netbios under installer.
Den køre på computernavn og ikke i.p.
Husk også lige at køre en "guiden netværksinstallation" den finde du i kontrolpanet på din xp maskine.
Så er jeg sikker på at det kommer til at virke.
Husk at genstarte.
Avatar billede the_email Nybegynder
19. december 2004 - 11:25 #2
Det burde ikke være nødvendigt, du skal bare aktivere Gæstekontoen under Brugere under Kontrolpanel

/TheEmail
Avatar billede mulden Nybegynder
19. december 2004 - 11:30 #3
the email > jeg hjælper ikke at aktivere gæste konti på maskinerne.

patrion > jeg er ikke så skarp i det der computer. kan du ikke forklare lidt nærmere hvad det er, jeg skal gå ind i? Er lan Netværkssteder?
Avatar billede patrion Nybegynder
19. december 2004 - 11:34 #4
Ok
Dit lan er dit netkort.Det finder du under Netværkssteder.
Sid rolig med det.Det tager lidt tid.
Avatar billede mulden Nybegynder
19. december 2004 - 11:39 #5
Jeg forstår ikke helt..
Hvis jeg går ind i netværkssteder nu, er der de dreve jeg har delt.. Hvad er det jeg skal gøre?

Jeg kan ikke finde noget ipx/spx/netbios.
Avatar billede patrion Nybegynder
19. december 2004 - 11:52 #6
OK.
Kontrolpanel - netværk og internet forbindelse - netværksforbindelse - lan.
Du skal vis slippe noget flere point for dit spørgsmål :)
Avatar billede mulden Nybegynder
19. december 2004 - 11:59 #7
Jaja, pointene rager mig en disse. Hvordan giver jeg flere?.. Jeg har 800 du kan få.

Det er ikke for at være dum som en dør, men jeg er inde i Netværksforbindelser nu, men kan stadig ikke se noget om ipx, spx...

Der er en LAN-Forbindelse der hedder noget med VIA PCI 10/100Mb Fast Ethernet-net..
Det er vel den jeg ska lave om på.. hvordan?
Avatar billede patrion Nybegynder
19. december 2004 - 12:04 #8
Takker for dit karma.
Avatar billede mulden Nybegynder
19. december 2004 - 12:09 #9
Jeg har altså ikke fået løst mit problem endnu.
Jeg kan ikke finde en skid under Netværksfobindelser, der hedder ipx.

Kan du ikke forklare trin for trin, hvad jeg skal gøre?
Avatar billede patrion Nybegynder
19. december 2004 - 12:14 #10
Hmm ved snart ikke.Den med disse point var mendt som en joke:j.o.k.e.....
Kan du ike se dit lan(netkort) under Netværksfobindelser?
hvis du kan så højreklik på denne og vælg egenskaber.
Avatar billede mulden Nybegynder
19. december 2004 - 12:21 #11
Jeg har en forbindelse (som jeg skrev før - VIA PCI 10/100Mb Fast Ethernet-net)..
Hvad skal jeg. når jeg er inde i egenskaber?
Avatar billede patrion Nybegynder
19. december 2004 - 12:31 #12
Så vælger du installer derefter protol.Inde i denne kan du finde ipx/spx/netbios .
Husk på begge maskine.
jeg syntes du skulle ændre din karmahævn til mig.
Avatar billede mulden Nybegynder
19. december 2004 - 12:40 #13
TUSIND TAK!!

Hvordan kan jeg give dig flere point? (sidste spørgsmål)
Avatar billede patrion Nybegynder
19. december 2004 - 13:08 #14
Jeg skal da ikke have flere point.Men her er et svar.God søndag.
Avatar billede patrion Nybegynder
19. december 2004 - 14:33 #15
Takker for point.
Avatar billede patrion Nybegynder
19. december 2004 - 19:49 #16
Lukker du tråden og tildeler point?
Avatar billede patrion Nybegynder
26. december 2004 - 09:58 #17
Lukketid?