Avatar billede mhq Nybegynder
19. december 2004 - 11:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

IPR adresse fra messenger

Een af mine venner har fået stjålet sin PC'er. Han har anvendt messenger, og sat PC'eren til at logge på ved opstart. Derfor vil jeg få en besked om at XXX nu er logget på, og i det tilfælde altså tyven eller dennes hæler.

Er der nogen måde hvorpå jeg kan finde hvilken IP adresse der arbejdes fra og derved kunne finde frem til brugeren?

Håber på hjælp?

PS,- der blev også stjålet B&O udstyr og en del kontanter!
Avatar billede patrion Nybegynder
19. december 2004 - 11:10 #1
Tror nu han vil formater den.Men hvis ikke ,tror jeg politien meget gerne hjælper dig med at finde ham.Hvis du kan vise hans i.p
Avatar billede mhq Nybegynder
19. december 2004 - 11:15 #2
Nemlig, det er derfor jeg gerne vil have IP adr ;-)
Avatar billede patrion Nybegynder
19. december 2004 - 11:19 #3
Åh dumt.Trode du var med på at hive denne ip ud.Vent så tjekke jeg.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. december 2004 - 11:58 #4
Jeg tror det er nok, blot du har tidspunktet hvornår messenger brugeren loggede på. Med den information kan politiet henvende sig til microsoft og bede om ipaddressen, da der er tale om en forbrydelse. Dog må brugeren ikke logge sig på med sit eget brugernavn efterfølgende, da der så kan opstå tvivl om hvilken ipaddresse der er skurkens.

Men jeg tror mulighederne er små, for det ville være for dumt af tyven/hæleren ikke at formatere computeren inden han overhovedet forsøger at gå på nettet.
Avatar billede patrion Nybegynder
19. december 2004 - 12:01 #5
Hej igen
Har været lidt rundt ,som du sikker selv også har,kan ikke rigtig se noget måde at hitte den ip på.beklager.
Avatar billede patrion Nybegynder
21. december 2004 - 19:38 #6
Hej fik du løst problemet?
Avatar billede mhq Nybegynder
21. december 2004 - 20:12 #7
Nej ikke helt. men jeg vil bruge at ringe til Snuppe Jensen og oplyse brugstidspunkt og ad den vej forsøge mig. Point burde vel til tonnybrandt. Men hvis nu tonnybrandt opretter et svar til denne tråd, giver jeg point!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. december 2004 - 01:00 #8
Så kommer der et svar her *s*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. december 2004 - 20:01 #9
Takker for point :)