Avatar billede futlas Nybegynder
19. december 2004 - 09:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Elplore fejl v højreklik

Jeg har fået det problem at hvis jeg højre klikker på en mappe f.eks på mit skrivebord og vil omdøbe den får jeg først en meddelse om Explore.exe har opdaget en fejl bla bla.. næst kommer en lign om noget med ....32.exe (har ikke lige lagt mærke til hva der står) jeg har så fundet et gendannelses tidspunkt hvor jeg er fri for den fejl men den dukker op igen, nogen der har en ide til hvad det kan være..
Avatar billede haverslev Novice
19. december 2004 - 12:01 #1
Rep. af ødelagte og fejlbehæftede systemfiler samt en erstatning eller rep. af dem:
Klik på START, Klik på KØR  skriv sfc /scannow og tryk OK. (husk mellemrum efter sfc)Du skal have din XP-skive i Drevet.
Avatar billede futlas Nybegynder
19. december 2004 - 13:21 #2
Okay jeg prøver..
Avatar billede haverslev Novice
19. december 2004 - 13:39 #3
Snavs/spyware på pc`en, kan også være en medvirkende årsag.
Hent og installer programmet Spybot:
http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
og opdatere det, kører programmet ved at klikke på "Check for problems". Den finder helt sikkert en del "snavs", hvis det er første gang, det bliver kørt på pc`en.

Det Spybot finder af "snavs", klikker du på "fix selected problems", klik "Yes" og der vil komme grønne flueben udfor hver enkelt linie, efterhånden som den "fixer" dem.
Der kommer så en boks "XX antal fixed" - Klik OK.
Herefter klikkes på knappen "Immunize" i venstre side, og den checker alle "bad products", klik på "+ imunnize", og du kan lukke programmet spybot.

Kør en tur med denne:  http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.
Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
(tager en del tid at køre, men er det værd)
Derudover kan roligt slette indholdet i :
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temp
og inholdet i:
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temporary internet files

Start IE, klik på funktioner, klik på internetindstillinger, klik på faneblad Avanceret, sæt flueben i "Slet mappen temporary intenetfiles når browser osv"
Så slettes filerne automatisk.
Avatar billede futlas Nybegynder
19. december 2004 - 13:53 #4
Jeg må i gang med spyware jagten for nu har jeg prøvet det med sfc /scannow og det gav intet, anden meldnig den kommer med er drwtsn32.exe har fundet en fejl bla bla og bagefter det hænge pc`n og vil ikke rigtigt noget..
Avatar billede haverslev Novice
19. december 2004 - 15:56 #5
drwtsn32.exe - det er "doctor Watson" en logger i windows, som husker når systemet har lavet en fejl eller er gået ned og laver en log ud af det.
Så det er muligt, at du kan se noget mere i loggen. Du kan finde stien til den i linket
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;308538
Avatar billede futlas Nybegynder
19. december 2004 - 18:25 #6
Nu har jeg kørt Spybot og virus program, spybot fandt en del og virus intet, og det gav ikke noget resultat og det
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temp
og
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temporary internet files
kan jeg ikke finde...måske de er røget med det spybot har gjort ?

Mht Dr Watson så er der 3 program fejl, kan jeg fjerne dem ell hvordan, ingen af dem relatere til det der sker v fejlmeldningen..
Avatar billede futlas Nybegynder
19. december 2004 - 19:14 #7
Har en her om mit problem, men er ikke den stiveste til Englske så skal til og kikke lidt på det men i kan også få den at se.

http://forums.3dgamers.com/showthread.php?t=3729
Avatar billede haverslev Novice
19. december 2004 - 19:19 #8
H-Klik på din startknap, klik på stifinder, Klik på + udfor Dokument and settings og find mapperne:
Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temp
Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temporary internet files

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;188296
Avatar billede futlas Nybegynder
19. december 2004 - 19:31 #9
Men men de er der ikke, de er der indtil dette...?
Lokale indstillinger\Temp
Lokale indstillinger\Temporary internet files
Avatar billede haverslev Novice
19. december 2004 - 19:38 #10
OK, du ene bruger af pc`en - dvs. der er kun en konto.
Du kan roligt slette indholdet i de mapper (HUSK Kun indholdet, ikke mapperne)
Avatar billede futlas Nybegynder
19. december 2004 - 19:42 #11
Men der en bruger mere på pc men jeg kan finde mapperne indtil.. Lokale indstillinger\Temp & Lokale indstillinger\Temporary internet files

Hvor så de er blevet af vides ikke..
Avatar billede cyberspace Nybegynder
21. december 2004 - 10:28 #12
spyware fjerner programmer/pakke http://arlet.dk/pakke.htm  (den bedste efter min mening)