Avatar billede eskilh Nybegynder
16. marts 2001 - 19:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

køb af ibook

Hej eksperter!
Jeg er på nippet til at købe en brugt ibook, som jeg har fundet i avisen, og jeg glæder mig voldsomt. Den er et halvt år gammel og er sat ned fra 13.600 til 6000,-

Jeg vil bare høre om det vækker jer nogen mistanke, jeg mener det jo meget billigt. Hvis jeg skal være mistænkelig, hvad skal jeg så være mistænkelig overfor. (der er faktura på computeren) Jeg vil gerne høre på råd

Vh
EH
Avatar billede brian@diku Nybegynder
16. marts 2001 - 20:08 #1
hvis du har faktura er du i god tro. Og i lovens forstand uskyldig. Hvis \'sælger\' har forfalsket en faktura, så er det ikke dit problem, men har står tilgengæld til et par år for dokumentfalsk ..
Avatar billede brian@diku Nybegynder
16. marts 2001 - 20:10 #2
det eneste problem er om garantien holder perioden ud. Du kan jo ringe og checke fakturaen hos faktura udstederen.

Avatar billede logos Nybegynder
17. marts 2001 - 10:01 #3
Købe den for s...., Det er meget billigt, også lang tid du har fakturaen med, så er du home free.
Avatar billede brian@diku Nybegynder
17. marts 2001 - 16:07 #4
det var også min pointe, du er nemmerlig homefree sålænge du har gjort noget for at modvirke \'opsigtsvæggende nedsatte priser\', og det har du hvis du har en faktura.
Avatar billede zigzag Nybegynder
17. marts 2001 - 22:33 #5
Hvis du kan nøjes med opløsningen på 800 * 600 – og den lidt langsomme skærm – så hop på den – kan du bruge en stationær - så køb en aslm. iMac - den er hurtigere, (næsten) billigere og nemmere at RAM-opgradere.
Undersøg lige at der er min. 96 MB ram på den - ellers kommer du ikke langt
Avatar billede brian@diku Nybegynder
17. marts 2001 - 22:41 #6
spørgsmålet var vel ikke om konfigurationen var ok, men ok købet var ok ? juridisk set.