Avatar billede mjj Nybegynder
18. december 2004 - 16:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mail til alle afsendere i mappe?

Jeg har en mappe i Outlook Express fyldt med e-mails fra en masse forskellige folk.

Hvad er den nemmeste måde for mig, hvis jeg gerne vil sende én (enslydende) mail til alle, der er afsendere af én af de mails, der ligger i mappen?

Skal jeg virkelig klikke på hver enkelt mail og føje brugeren til adressekartoteket eller på anden måde manuelt kopiere hver enkelt e-mailadresse?
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2004 - 20:00 #1
Ja. Og mens du er i gang med det, kan du lave en gruppe, så du næste gang kun behøver åbne den gruppe og sende til alle. Husk at bruge bcc (skriv din egen adresse i "Til", og alle andre i bcc. Så får de ikke allesammen 50 adresser lige ind i postkassen, men kun deres egen.
Avatar billede mjj Nybegynder
19. december 2004 - 00:26 #2
Tak for svaret.

Problemet er, at der ikke er tale om nogen fast gruppe. Det er ikke engang folk jeg kender, men folk, der har meldt sig til en konkurrence, og som nu alle skal have svar. Næste gang vil der være tale om nogen andre, men jeg kan så konkludere, at jeg skal opbygge det på en anden måde...
Avatar billede leif Seniormester
19. december 2004 - 00:30 #3
En idé kunne være at løbende registrere svarene i fx. en access database eller et excel ark med deres svar og mail adresse så vil du hurtigt med en fletning kunne sende samme mail til dem alle sammen.
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2004 - 12:24 #4
Ja, du kan lave en regel, der sender alle konkurrencedeltagerne ned i en særlig mappe. Det kræver at der står noget specifikt et eller andet sted fx. i emnefeltet, så mailen kommer det rigtige sted hen. Men som du nu beskriver det, ville jeg sporenstrengs oprette et dataark i Excel, lave en kolonne, der fx. hedder deltager 2004 en der hedder 2005, der bagefter kan sorteres, og så bruge brevfletning, når der skal sendes ud. Det er vist noget af et projekt, du har rodet dig ud i. Du er forhåbentlig ikke lige så langt ude som ham fra Kontanten i tv forleden aften. (her smiler jeg venligt)
Avatar billede mjj Nybegynder
20. december 2004 - 16:01 #5
Tak for svarene. Jeg havde netop oprettet en sådan regel, og det var derfor de lå samlet i en mappe. Nå, anyways, jeg endte med at gøre det manuelt... Der var trods alt "kun" tale om lidt over 200 mails... :o)

Glædelig jul til alle. Dem, der vil have point, lægger bare et svar!
Avatar billede mjj Nybegynder
27. oktober 2009 - 21:34 #6
Lukket