Avatar billede kaddafi Nybegynder
18. december 2004 - 13:07 Der er 4 kommentarer

PowerQuest Drive Image 7 ser ikke sata harddisk

Kære eksperter! :)

Jeg har en computer med en helt død XP. Jeg har kun et C-drev, og der ligger ikke noget vigtigt på. Jeg har et .V2I image på 4 CD'er, som som jeg gerne vil restore C-drevet med. Jeg bruger Powerquest Drive Image 7.

Men når jeg booter fra Drive Image CD'en og prøver at restore a single drive, får jeg bekræftet at mit image virker, men programmet kan ikke se mit C-drev (80gb, Serial ATA, Maxtor Diamondmax plus 9, kan hverken se NTFS eller FAT32).

Jeg prøvede at gætte mig frem, så jeg gemte "Adaptec Serial ATA Drivers version 1.0.0.41 for Windows" på en diskette, og trykkede F6 da drive image loadede (for at installere installere en SCSI/RAID driver) og installere driverne, men det løste ikke problemet.

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede kaddafi Nybegynder
18. december 2004 - 13:11 #1
Jeg har prøvet at skifte SATA disken ud med en alm fladkabel harddisk ... da kunne drive image GODT se disken.
Avatar billede jdavid Nybegynder
22. december 2004 - 10:23 #2
På den cd der følger med til dit bundkort ligger der garanteret et program du kan lave en sata driver disk med. Det det virker for mig.
Avatar billede jj78 Nybegynder
29. december 2004 - 17:33 #3
Jeg vil gætte på at du skal hente den nyeste tilgængelige opdatering til programmet og lave en ny boot cd. Jeg kender ikke PowerQuest Drive Image, men jeg har haft præcis samme problem og samme type/størrelse HD, men brugte Acronis True Image, og med det var det løsningen at hente v7.0 build 638.

Håber du finder ud af det,

--JJ--
Avatar billede kaddafi Nybegynder
15. januar 2005 - 18:14 #4
Jeg kendte ikke bundkort typen men det fandt SiSoftware Sandra ud af.

Så downloadede jeg sata driverne og lavede en driver diskette og det virkede!

Tak for hjælpen. smid et svar jdavid