Avatar billede warren27 Nybegynder
18. december 2004 - 08:39 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Få runde kanter på sin tabel med HTML

Hejsa derude.

Jeg er igang med at lave en tabel hvor jeg skal ha´ runde kanter på, jeg ved at man skal bruge baggrundsbilleder for at lave en slags illussion om at tabellen har runde kanter, men jeg kan ikke selv lige lave den HTML-struktur der kræves. Hvis der er en der vil lave den kode jeg skal bruge, så må i meget gerne lige skrive den ned, og i må også gerne lige gi´ mig de billeder jeg skal indsætte, bare lige for at teste det, og jeg skal nok lave mine egne billeder senere.
Avatar billede dr-kermit Nybegynder
18. december 2004 - 10:16 #1
http://www.albin.net/CSS/roundedCorners/examples.html

kig på det eksempel og lav det selv ;)

/Kenneth
Avatar billede warren27 Nybegynder
18. december 2004 - 10:38 #2
Det har da ikke noget med ren HTML at gøre
Avatar billede dr-kermit Nybegynder
18. december 2004 - 10:55 #3
Hvad er det lige du mener det ikke har med html at gøre?

/Kenneth
Avatar billede warren27 Nybegynder
18. december 2004 - 11:02 #4
Der er alt muligt med CSS, som jeg ikke har forstand på, jeg er lidt ny til HTML http://www.albin.net/CSS/RoundedCorners/
Avatar billede warren27 Nybegynder
18. december 2004 - 11:10 #5
Det skal lave ligesom lidt ala det de snakker om i dette forum http://www.niller.udvikleren.dk/thread.php?techid=&f=11&t=1
Avatar billede warren27 Nybegynder
18. december 2004 - 11:23 #6
Jeg har lige lavet en tabel så i kan se hvad jeg mener, jeg har ikke brugt billeder, men bare bgcolor. Men som der ses så kommer der hvide mellemrum over det hele, og det ser grimt ud, hvordan skal det laves så de "klister sammen ud i et" http://www.yalla.dk/tabel.html
Avatar billede dr-kermit Nybegynder
18. december 2004 - 11:53 #7
<table border="0" width="250">

når din table definition er som ovenstående, vil der pr default altid være  cellspacing="2" cellpadding="2" ændre din table definition til følgende

<table border="0" width="250" cellspacing="0" cellpadding="0">

/Kenneth
Avatar billede warren27 Nybegynder
18. december 2004 - 13:42 #8
Tak for din hjælp, jeg vist faktisk ikke at der var en sådan en "default", men det er jo logisk nok, når jeg tænker det igennem.

Go´ week-end