Avatar billede sandvej Nybegynder
18. december 2004 - 01:24 Der er 1 kommentar

Program til optimering af cd image?

Er der nogen som kender et program, hvor man kan sætter billeder ind, som automatisk optimeres efter målene på en CD?
Avatar billede joaqin Nybegynder
18. december 2004 - 01:52 #1
Hej sandvej

Den nye neroburn 6.o

Har en "labelmaker funktion"

Den er vildt let at bruge
Du kan lave Covers I direkte mål hvis du indsætter billedeHold SHIFT NEDE og træk billedet i proportionen ned til den givne standard som er opgivet

Du kan også lave rundeller til selve cdèn  hvis du vil printe ud på "klisterpapir"
Den har standarder .. Du klikker bare

Du kan prøve den gratis på www.nero.com tryk på TRAIL

Ellers brug et billede program eks Photoshop.. paintshop pro.. eller bare Paint

Hvis det kun er et cd cover " rektankulert= firkantet"

Så mener jeg at forsiden er 12 x 12 cm og bagsiden er 12 x 12,5 ( idet den bukker op i fløjen) altså ligesom Du skal se en bog der er stillet ind i en reol..

Anyway tag et cover ud ( forside bagside) ..Mål dem

Husk lige at hvis Du skal have et godt tryk  så lav det i 300dpi

Mvh

Joaqin