Avatar billede ohmygod Nybegynder
17. december 2004 - 16:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Nogen der har en guide hvor man kan tjekke opsætning step by step

[Gid der var nogen der gad lave en guide til installation af MySQL hvor man kunne kontrollere at det hele var gjort rigtigt step by step, så man vidste HVOR det gik galt hvis, eller i mit tilfælde, når det går galt... eller blot hjælpe mig igennem (Apache+PHP installed and working.. Win98SE...SQL.. lol... i WISH! ;(.. )
Avatar billede atke Nybegynder
18. december 2004 - 23:23 #1
Jeg skrev engang denne her, og den har hjulpet mig flere gange siden.

1. Download MySQL (v3.23.55) fra www.mysql.com som zip-fil
2. Udpak og installer.
3. Kør: .?.\mysql\bin\winmysqladmin.exe -som opretter en standard-config
4. Test med: .?.\mysql\bin\mysql.exe -skriv: mysql> show databases;
5. Sikr din database ved at sætte password på root-brugeren, og slette den navneløse:

UPDATE mysql.user SET Password=PASSWORD('nYt_pAsSwOrD') WHERE user='root';
DELETE FROM mysql.user WHERE user = '';
FLUSH PRIVILEGES;

6. Så skulle den være iorden. Du kan logge på med den bruger du oprettede med winmysqladmin, men kun fra localhost !!!

Der er jo godt nok ikke særlig mange steps, men håber den kan hjælpe...
Avatar billede atke Nybegynder
18. december 2004 - 23:31 #2
Dammit - jeg havde ikke lige set din tidlere post... Så er jeg jo nok ikke til meget hjælp...! Har du prøvet med en MySQL-3 ?
Avatar billede ohmygod Nybegynder
20. december 2004 - 18:02 #3
hey har rodet med det, og langt om længe fået det til at virke.... Tror der gik lidt for meget sport i det, gav op til sidst, og prøvede istedet for at geninstallere (igen), at installere en anden version, og voila så virkede det hele fra første færd...
Avatar billede ohmygod Nybegynder
20. december 2004 - 18:03 #4
=)