Avatar billede christian-s Nybegynder
17. december 2004 - 16:37 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Kan pludselig ikke fornye IP

Vi har et netværk, med 4 computere gennem samme internetforbindelse.
Den ene vil pludselig ikke fornye IP, og kan ikke tilslutte sig LAN-nettet. Kan I komme med bud på hvorfor?
Avatar billede ohmygod Nybegynder
17. december 2004 - 17:04 #1
Hvad OS har computerne som virker ?
Hvad OS har den computer der ikke vil forny ip ?

Prøv eventuelt at tjekke client samt protokoler på maskinerne, for at sammenligne...
Hvad mener du med at den ikke vil forny IP.... ? Hvad bruger du til at forny ip med ?
Win9x
Start -> Kør -> winipcfg -> frigør -> forny [Reboot eventuelt]

XP
Start -> Kør -> cmd.exe (command) -> skriv "ipconfig /renew" "enter" eller prøv at frigør/release inden med "ipconfig /release" "enter"

Hvis dette ikke skulle virke så prøv at køre en WINXP cdrom, og installer netværket derfra =)

Nå håber at mit lidt rodede indlæg kan hjælpe =)
Avatar billede christian-s Nybegynder
17. december 2004 - 17:15 #2
Se, det har hele tiden virket - så der må være blevet ændret noget i mit XP Pro.

De andre computere virker fint, og har både ME og 2000.

Jeg har prøvet at reparere netværket via XP, dvs: Status for LAN-forbindelse -> Reparer.
Avatar billede ohmygod Nybegynder
17. december 2004 - 17:19 #3
Prøv at smide en windows xp cdrom i hvis du kan finde den, eller så kan du oprette en netværksdiskette på en af de andre computere, og fodre den til resten har jeg gjort før tager nogle minutter men så virker det :)
Avatar billede ohmygod Nybegynder
17. december 2004 - 17:21 #4
Hoooov forresten......... !
Hvis den pc hvor det ikke virker på har xp så prøv eventuelt gendan fra den data hvor det virkede? Eller hvis du har GoBack eller lignende program installeret =)

Eventuelt, har du antivirus kørende i tilfælde af vira ?
Avatar billede christian-s Nybegynder
18. december 2004 - 02:53 #5
hmm, jeg genstartede routeren i et vildt forsøg - og nu virker det hele. ellers tak for hjælpen!
vil du have lidt points?
Avatar billede ohmygod Nybegynder
20. december 2004 - 18:08 #6
Op til dig =)
Avatar billede christian-s Nybegynder
20. december 2004 - 22:33 #7
det er jo kun jul een gang om året