Avatar billede zzzjesperzzz Nybegynder
18. oktober 1999 - 20:17 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Netværks fejl!

Mig og 2-3 af mine venner spiller tit over nætværk, så var der en ny der ville være med. Han købte et netværk (sandberg 10mbit) lige som mit eget. Det blev installert og driverne blev installert og jeg fik indstillet alle instillingerne perfekt. MEN det virkede ikke, da vi alle gik ind i winpopup og prøvede at sende beskeder til alle, fik han ikke nogen MEN da han sendte fik en af computerne hans besked. Der ikke noget galt med kablet eller tstykke terminator eller lign. Han kunne hellere ikke joine et spil hvis nogen hostede (hellere ikke den computer han kunne sende bekeder til) .  HJÆLP PLEESEE!
Avatar billede winkill Nybegynder
18. oktober 1999 - 20:25 #1
Tjaa... jeg har set det før, men vi fandt aldrig fejlen... ;(
Avatar billede chris Nybegynder
19. oktober 1999 - 00:48 #2
er du 3000 % sikkert på at i alle kører med de samme netværks protokoller?

Hvilke kører i med...og hvilket spil spiller i?
Avatar billede lrj Nybegynder
19. oktober 1999 - 04:20 #3
Ved TCP/IP: sørg for at han har en unit ip-adresse, og at i har samme subnet-maske.

Ved ipx - sørg for at folk bruger samme ramme-type. Helst 802.3.

Check desuden i egenskaber for system at der ikke er hardwarekonflikter på hans computer.

Vend lige tilbage med hvordan det så ser ud...
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
19. oktober 1999 - 09:29 #4
Eller så prøv at geninstaller de protocoller som I bruger, for Win har det med at "glemme" en eller flere filer
Avatar billede zzzjesperzzz Nybegynder
19. oktober 1999 - 16:19 #5
Alle protokoller er instaleret, vi spiller q2, kører 802.3 osv.....hjælppp
Avatar billede fatboy Nybegynder
19. oktober 1999 - 16:45 #6
I skal bruge netbeui til windows-ting. IPX til spil og TCP/IP til internet.

Vær også sikker på, at det er NDIS2 driver, der bliver installeret, når kortene bliver installeret.
Avatar billede lrj Nybegynder
20. oktober 1999 - 15:26 #7
fatboy> netbeui skal kun installeres hvis absolut nødvendige. "Windows-ting", som delte mapper og lignende kører fint over tcp/ip, og de kører meget bedre. Netbeui er en elendig protokol som man helst skal undgå at installere.

Quake kører vistnok tcp/ip. Det er derfor i opsætningen af denne protokol at problemet ligger.
Avatar billede fatboy Nybegynder
21. oktober 1999 - 02:51 #8
lrj> Det er bare, hvad jeg har fået at vide at min Microsoft-certificerede netværksmand.
Avatar billede fatboy Nybegynder
21. oktober 1999 - 02:52 #9
Og det med NDIS2 driveren har jeg fra Sandberg.
Avatar billede softice Nybegynder
21. oktober 1999 - 10:23 #10
Jeg har ellers løst den del problemer med netbui
Avatar billede lrj Nybegynder
21. oktober 1999 - 16:06 #11
fatboy> Hehe, og hvad ved Microsoft om netværk? *s*

Well, har din "Microsoft-certificerede netværksmand" løst problemet?
Avatar billede fatboy Nybegynder
21. oktober 1999 - 17:34 #12
lrj> nu er det jo ikke mit problem??!! - Og mhv hvad MS ved om netværk.. *g*  Ja, det skal jeg ikke kunne udtale mig om, men ligesom hvis man har en gammel knallert eller bil, som ikke fungerer som den skal, ja så kender man den jo alligevel bedst selv, ikke?!
Avatar billede lrj Nybegynder
22. oktober 1999 - 02:15 #13
Hehe, det kan der være noget om fatboy. Kan egentlig godt lide sammenligningen "gammel knallert eller bil". Det sætter ligesom tingene i perspektiv...

Right, normal fremgangsmåde når netværket ikke virke (prøves 1 ad gangen, rettes evt.)

Check kabler
Check at protokoller er sat korrekt op, og de rigtige er installeret
Check at der ikke er hardware-konflikter
Fjern alle protokoller og tilføj dem igen. Lad Windows hente dem fra cd'en. Der kan være fejl i filerne.
Fjern netkort og tilføj det igen. Reinstaller originale drivere. Find evt. andre drivere på nettet.

Har endnu ikke haft et problem som ikke blev løst af ovenstående.

God fornøjelse
Avatar billede zzzjesperzzz Nybegynder
23. oktober 1999 - 00:18 #14
lrj fik pointene for den ihærdige indsats!