Avatar billede ohmygod Nybegynder
17. december 2004 - 14:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af MySQL kan ikke angive password Har Apache.PHP.win98

Har installeret Apache -> apache_1.3.31-win32-x86-no_src virker
Har installeret PHP -> php-4.3.10-Win32 samt MyODBC-3.51.06

I håb om at jeg kunne få MySQL (mysql-4.0.21-win) til at virke på Windows 98SE, har forgæves fulgt flere guider, der alle påstår at man kommer til en boks hvor man skal indtaste password og user i et felt efter at man første gang kører mysqladmin, men dette sker ikke jeg blir' istedet ført videre til et meget laggy program, der laver diverse fejl...

Har prøvet at slette my.ini filen, heller ikke det hjalp... har rodet lidt rundt med koder som
C:\Mysql\bin
mysqld-opt --console

fået lidt fejl der osv osv... kan slet ikke hitte ud af noget som helst lige nu... VILLE virkelig være taknemmelig hvis der var en der gad guide mig igennem til det, men er helt nybegynder med Mysql... lærer dog hurtigt, men er lidt et problem når man ikke kan få det til at køre overhovedet jo :S
Avatar billede japping Nybegynder
17. december 2004 - 14:12 #1
Har du husket my.ini i win-mappen ?

Se evt. http://www.eksperten.dk/spm/569279
Avatar billede ohmygod Nybegynder
17. december 2004 - 14:22 #2
Griner... er det indlæg jeg har forsøgt at rette mig efter... :( TUD..
japping.... har du ikke tid til at helpe mig igennem det ? ;D..
Avatar billede ohmygod Nybegynder
17. december 2004 - 14:24 #3
husket my.ini i win-mappen
Sådan ? ->
C:\WINDOWS\my.ini <-- er sådan jeg har haft det hele tiden...

Min my.ini fil;

[client]
port=3306

[mysqld]
port=3306
skip-locking
set-variable=key_buffer=32K
set-variable=max_allowed_packet=1M
set-variable=thread_stack=128K
set-variable=table_cache=8
set-variable=sort_buffer=128K
#set-variable=record_buffer=1M
#set-variable=myisam_sort_buffer_size=2M
set-variable=net_buffer_length=2K
#set-variable=thread_cache=8
#set-variable=thread_concurrency=2
set-variable=language=C:/mysql/share/danish
set-variable=character_sets_dir=C:/mysql/share/charsets
log-bin
server-id=1
# set basedir to your installation path
basedir=c:/mysql
# set datadir to the location of your data directory
datadir=c:/mysql/data

[mysqldump]
quick
set-variable=max_allowed_packet=16M

[WinMySQLAdmin]
Server=C:/MYSQL/bin/mysqld-opt.exe
Avatar billede ohmygod Nybegynder
20. december 2004 - 18:06 #4
Har fundet ud af det, installerede en anden version efter timers bøvl og en del kaffe og smøger.

Suk, why didn't I just do that from start... ;)

God Jul Alle!§