Avatar billede oliverdb Nybegynder
17. december 2004 - 13:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Port forwarding

Hej, Jeg har et spørgsmål angående port forwarding.

Jeg sidder med en WIN XP maskine bag en firewall, som kun har port 80 åben. Jeg vil gerne kunne bruge port 22 (SSH). Ifølge min sysadmin skal denne forwardes igennem en anden maskine (en linux boks, kaldet ask.diku.dk) , som jeg har adgang til via en konto.

Hvordan hulen gør jeg dette. Jeg skal på en eller anden måde forwarde min port 22 på ask, og derfra videre?
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. december 2004 - 13:55 #1
Det kommer an på din firewall, den skal sættes op så alle forespørgsler til den externe IP adresse på port 22, vidersendes til IP adressen for ask.diku.dk (der, hvis jeg har forstået setuppet korrekt, er en interne IP adresse) på port 22.
Avatar billede x-masman Nybegynder
17. december 2004 - 13:56 #2
Vil du gerne køre en ssh-server på diku?
Avatar billede x-masman Nybegynder
17. december 2004 - 13:56 #3
Det er der jo allerede. både på ask og brok.
Avatar billede oliverdb Nybegynder
17. december 2004 - 13:58 #4
Nope jeg vil bare have at min SSH baseret applikationer kan komme UD i verdenen, f.eks eclipse
Avatar billede x-masman Nybegynder
17. december 2004 - 14:00 #5
Så lig den på ask, da den er den eneste server der kan komme ud af huset
Avatar billede x-masman Nybegynder
17. december 2004 - 14:00 #6
Gem den på din sandkassekonto
Avatar billede x-masman Nybegynder
17. december 2004 - 14:03 #7
hmm. forkert. Du skal bruge ask som "bindeled" i din applikation for at du kan komme ud i verden. Det er lidt svært at se uden at kende din applikation, men hvis du nu vil ssh'e hjem til din PC, der kører en ssh-server, skal du gøre det fra ask.
Avatar billede oliverdb Nybegynder
17. december 2004 - 14:13 #8
yes yes, I know. Kan sgi bare ikke få det til at virke, har prøvet putty og Bitvise Tunnelier. Fandme sgu /(%%&%¤&/%%&¤/&/(
Avatar billede oliverdb Nybegynder
17. december 2004 - 14:16 #9
X-masman ellers tak for hjælpen.. skidtet vil bare ikke virke.. Det er åbenbart ikke meningen at man skal forlade DIKU

Skriv et eller andet svar så får du pointene.. vi ses vel til julefrokosten i aften
Avatar billede x-masman Nybegynder
17. december 2004 - 14:17 #10
Hvis du kører putty logger du først ind på ask med din sandkassekonto.
Derefter kan du køre din applikation. eksempelvis: ssh brugernavn@ip-addresse
Avatar billede x-masman Nybegynder
17. december 2004 - 14:17 #11
Det er iøvrigt meget federe at bruge linux terminalerne. ;o)
Avatar billede x-masman Nybegynder
17. december 2004 - 14:24 #12
Og nej jeg skal ikke med. Men god fornøjelse.