Avatar billede dines_poulsen Nybegynder
16. marts 2001 - 17:34 Der er 23 kommentarer

Netscape!!

Hvordan laver man ens side kompatibel til netscape!!

www.alphaomega.subnet.dk

Dines/Manu
Avatar billede tunoxw Nybegynder
16. marts 2001 - 17:35 #1
<tunoxw>

Du kan jo prøve med at åbne den i netscape!! og se om den ser rigtigt ud og virker rigtigt! Det er vist den eneste måde du sådanne rigtig kan finde ud af det.

http://www.netscape.com

</tunoxw>
Avatar billede netsrac Praktikant
16. marts 2001 - 17:37 #2
Man overholder HTML 4.01 Standarten så er der ingen problemer. Grunden til at sider ikke altid kan vises i netscape er fordi HTML 4 standarten ikke er overholdt.
Avatar billede dines_poulsen Nybegynder
16. marts 2001 - 17:38 #3
jeg har aabnet den i netscape, og der ser den ikke ud som den goer i explorer.
Avatar billede dines_poulsen Nybegynder
16. marts 2001 - 17:39 #4
hvad er hml 4.01 standarderne da?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. marts 2001 - 17:39 #5
Du holder op med at bruge Front Page, og håndkoder hele dit site.

Du kunne starte med at købe IDG bogen HTML4 fra boghandleren Bog & Idé, eller hos den nærmeste DSB kiosk. En del af Microsofts kommandoer findes ikke i Netscape bla. a:hover.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. marts 2001 - 17:41 #6
Du kunne f.eks. teste din side her:

http://websitegarage.netscape.com/

/per
Avatar billede netsrac Praktikant
16. marts 2001 - 17:41 #7
hoejrup >> a:hover er jo ikke et microsoft opspind, det er jo en del af CSS 1.
Avatar billede manuel Nybegynder
16. marts 2001 - 17:45 #8
JA HVORDAN GØR MAN
Avatar billede dines_poulsen Nybegynder
16. marts 2001 - 17:47 #9
dit link virker ikke hoejrup
Avatar billede tunoxw Nybegynder
16. marts 2001 - 17:50 #10
<tunoxw>
Jeg ved man kan blive slået ihjel for at sige dette,... det du skal gøre er at glemme netscape, hvem bruger også sådanne et lorte program det skoder mere en microsoft programmer, når de opdatere deres netscape glemmer de en masse ting og laver om på alt!! netscape er yt!
</tunoxw>
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. marts 2001 - 17:51 #11
netsrac> Jeg mente microsofts hover button, og de virker ikke i netscape.

linket virker fint hos mig

Avatar billede netsrac Praktikant
16. marts 2001 - 17:52 #12
hoejrup >> De virker da i NS6 gør de ikke ?
Avatar billede dines_poulsen Nybegynder
16. marts 2001 - 17:52 #13
jo men der er trods alt stadig folk der bruger netscape, saa dem er vi jo ogsaa intereserede i!!
Avatar billede osku Nybegynder
16. marts 2001 - 18:43 #14
Du har bare begge (alle tre (NS6)) browsere på din maskine, og tjekker jævnligt mens du laver siden. Og det er sgu ik\' en gang nok alligevel:
NS 4.05 kan godt reagere anderledes end NS 4.7, præcis som der kan være forskel med Ie 4 på win95 og så på en NT workstation!

Men forsøg altid at lave dine sider uden de store armbevægelser, og tjek i så mange browser-versioner som muligt.................

Du har ikke rigtig muligheden for at helgardere dig.
Avatar billede dines_poulsen Nybegynder
16. marts 2001 - 20:04 #15
er i sikkre paa at der ikke er et eller andet man kan goere, hvis ikke maa jeg jo bare leve med det!!!
Avatar billede osku Nybegynder
16. marts 2001 - 20:10 #16
Forresten plejer der også at være forskel på mac og pc!
Og der er ikke rigtig noget at stille op! Andet end netsrac\'s svar: Prøv at overholde html 4 standarden. Og lad være med at lave alt for avancerede websider.
www.w3c.org
Avatar billede olebole Juniormester
17. marts 2001 - 00:58 #17
<ole>
IE - fra version 4 og op - er desuden kommet med 4-5 forskellige DOM\'s. Hvis du vil være sikker på at være X-browser/X-platforms kompatibel, er den eneste vej ud at have både en Mac og en PC med et bredt udvalg af browsere. Ikke mindst Mac/IE4.5 og PC/NS4.03 er \'interessante\' modstandere :)
Det kan godt lade sig gøre at lave koden (næsten) total kompatibel. Det tager i begyndelsen længere tid, men man lærer hurtig de fleste besynderligheder at kende - og præmien er sejrsrusen, der er nærmest orgastisk, når det lykkes...!  *LooooL*
/mvh
</bole>
Avatar billede mowo Nybegynder
01. april 2001 - 21:52 #18
Glem alt om Netscape!
Hvis folk er så religiøse og stadig holder af Netscape, må det være fordi de ikke vil acceptere den udvikling Internette køre med.
Hvis Netscape skal behandles så følsomt, at hver Web-designer skal tænke på om nu Netscape skal kunne håndtere ens design og programering, så ville Internette gå i stå den dag imorgen.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. april 2001 - 09:46 #19
mowo> Problemet er at IE er kørt af sporet for mange år siden. De kan ikke engang opfylde den banale html syntax lavet af W3C.

/per

Avatar billede olebole Juniormester
02. april 2001 - 13:10 #20
Religiøs fanatiker...er det ikke noget, man er, når man hoved- og tankeløst gentager nøjagtig de samme ord pr. refleks?
Mowo >> du copy/paster for tiden de samme fire linier i flere spørgsmål. Du kunne da i det mindste forholde dig nuanceret til problematikken!
Jeg er selv kendt som NS-forkæmper her på Eksperten, men anvender da også IE til tider. Desuden er jeg da så tilpas professionel i min indstilling, at jeg naturligvis koder X-browser/X-platform...men det kan jo hænge sammen med, at jeg KAN...!  :D
/mvh
Avatar billede mowo Nybegynder
02. april 2001 - 20:03 #21
olebole >> fanatiker det er jeg næppe!
Men min holdning til NS er stadig den samme yydt..
Kan NS. ikke være venlige over for andre ind \"nørder\" eller programøre med flere års erfaring, så syntes jeg deres holding ligger på et lavt sted.
/mvh.
Morten
P.S. jeg er ikke programmør men grafisk designer.
Avatar billede olebole Juniormester
03. april 2001 - 09:45 #22
Jamen NS er da yderst venlig - men programmering er jo et fag! At designe grafik er jo heller ikke noget, man bare kan - uden forkundskaber. Det er nok dem, du mangler indenfor programmering...og så er det jo ikke mærkeligt, du fejler.
Er det ikke nærmere dine holdninger til (og respekt for) andres fag, der ligger på et meget lavt sted, når du forventer, at du - uden indgående kundskaber - skal kunne udføre andre fagområders speciale? Det kan du iøvrigt heller ikke i IE...! Det ser bare såden ud, fordi den lader alle dine fejl glide ubemærket forbi - men det er ikke nogen fordel og undergraver W3C\'s forsøg på at lave en international standard.
/mvh
Avatar billede theartist Nybegynder
07. april 2001 - 12:13 #23
hørt! godt ord igen fra OleBole