Avatar billede lause Nybegynder
17. december 2004 - 09:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mangler en halv hardisk.

Hej
Efter at ha roddet med at installerer Linux ( alt gik galt ) har jeg installeret alt på nyt ( XP ) Min PC er udstyret med 2 x harddiske, hvor den ene (no.1) er i 2 x partitioner efter alt det her er den kun er på det halve str.!!
I Partition Magic er der ikke 2 x partitioner men en 20 Gb harddisk (no.1)!!
Stifinder finder kun 2 x Partitioner på total 10 Gb. På No.1.
Hardisk No. 2 er der ikke problemer med.
Hvad gør jeg for at få de sidste Gb. fri.
M.v.h.
Lause
Avatar billede medions Nybegynder
17. december 2004 - 10:24 #1
- Du skal huske på du jo ikke kan se Linux / UNIX partitioner i Windows... - så prøv evt. at FDisk din disk, og så fjern alle partationer og så geninstaller WinXP...

//>Rune
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. december 2004 - 16:24 #2
[Denne Computer] HøjreMussetast - [Administr.][Diskadministration]
Hvad ka' du se her ?

Her kan du slette/oprette de partioner du vil - dog ikke ta' benene væk under dig selv...
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2004 - 19:40 #3
Prøv at se http://www.helgec.dk/partition.jpg
Det er en harddisk båbe med FAT og Linux partitioner din harddisk ser sikkert på samme måde. Du højreklikker på  det der er markeret med rødt og sletter partitionen derefter opretter du ny partition i det filsystem XP kører
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. december 2004 - 20:48 #4
... hvilket var det jeg regnede med at <lause> ville se med min komm. 17/12-2004 16:24:27

Hvad siger (=skriver) <lause> så ?
Avatar billede lause Nybegynder
19. december 2004 - 12:06 #5
Majsmarken: Jeg fandt nogle partitioner som winddows ikke genkender på mit C: slettede en af dem og rebootede som jeg fik besked på..nu er det bare fuld stop..har forsøgt med en rep. men XP finder kun det andet drev, og mit C: drev er kun på 8mb!!
så du kan sige at ... der er lidt at se til..
Lause
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2004 - 12:43 #6
Det lyder helt forkert det du skriver, du kan ikke finde nogle partitioner på dit C-drev, dit C-drev er en partition
Avatar billede lause Nybegynder
19. december 2004 - 12:52 #7
har 2 harddiske..
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2004 - 12:59 #8
Harddiske og partitioner er to forskellige størrelser, nærmest at sammenligne med kop og tallerken
Avatar billede lause Nybegynder
19. december 2004 - 13:06 #9
jeg har 2 Harddiske .
Min Primary Master har (havde) flere partitioner, hvoraf de fleste ikke kunne genkendes af XP. Sikkert noget Linux.
Min Primary Slave er den eneste der kan ses når du forsøger at lave en Rep. med XP CD..Primary Master har kun 8 MB.. !! og det er lidt mystisk..
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2005 - 21:37 #10
Hvad med at få den her tråd lukket