Avatar billede Tonny Nybegynder
16. december 2004 - 21:13 Der er 88 kommentarer og
1 løsning

Vil ikke boote efter installation

Aller først, dette er mit første forsøg med Linux nogensinde.
Dernæst, jeg har fået sendt en "Ubuntu" linux cd, som jeg har forsøgt at installere på min gamle 500MHz IBM maskine. Selve installetionen forløb uden problemer, det er først når den beder mig tage CD'en ud og genstarte problemerne opstår. Den prøver at boot, men efter kort tid får jeg følgende besked, håber der er en som kan tyde den.

Booting ' Ubuntu, kernel 2.68.1-3-386'
root (hd0,0)
Filesystem type is ext2fs, partition type 0x83
kernel /boot/vmlinuz-2.6.8.1-3-386 root=/dev/hda1 ro quiet splash
[Linux-bzImage, setup=0x1400, size =0x10ad89]
initrd /boot/initdr.img-2.6.8.1-3-386
[Linux-initdr @ 0x17bdb000, 0x405000 bytes]
savedefaults
boot

-Mvh Tonny
Avatar billede Tonny Nybegynder
16. december 2004 - 21:15 #1
Burde måske lige smide et link til Ubuntu:
http://www.ubuntu.com/
Avatar billede nopsen Ekspert
16. december 2004 - 21:20 #2
jeg har ikke den store forstand på linux, men andre har samme problem, måske du kan finde noget blandt disse søgelinks indtil der kommer nogen på banen der ved mere.
http://www.google.dk/search?hl=da&newwindow=1&q=Booting+%27+Ubuntu%2C&meta=lr%3Dlang_en
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2004 - 09:09 #3
Beskeden på menneskesprog
Din kernel er fundet på 1. partition hvor dit initrd også er fundet for mig at se er det /boot/grub/menu.lst der ikke er helt færdiggjort jeg vil tro hvis du klikker Enter efter den besked så kører skidtet, se iøvrigt http://www.helgec.dk
Avatar billede Tonny Nybegynder
17. december 2004 - 16:15 #4
Hvis Du mener trykke enter efter "boot" så hjælper det ikke, det er prøver flere gange.
Jeg glemte at fortælle at jeg har forsøgt at geninstallere det hele, også uden held.
Det er lidt ærgerligt, jeg havde glædet mig til at prøve Linux at, kan det være PC'en der har skylden.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2004 - 16:36 #5
Brug den metode der beskrevet her http://www.eksperten.dk/artikler/539
virker det ikke tror jeg der er noget galt med din installation
Avatar billede Tonny Nybegynder
17. december 2004 - 17:25 #6
Som jeg læser din artikkel, skal man have flere styresystemer på maskinen. Jeg har kun Ubuntu på min maskine.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2004 - 17:35 #7
Ja det kan man måske nok tro men det som det drejer sig om er såmænd kun at det er dig der skal ind og boote manuelt første gang så du kan roligt fortsætte med det råd jeg gav dig kl.16:36:03
Avatar billede Tonny Nybegynder
17. december 2004 - 17:44 #8
Vil det sige at jeg også skal downloade det der Windowshejs, eller er det lige meget. Jeg kan se på installetionen af Ubuntu at Grub og Lilo er installeret.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2004 - 17:50 #9
Hvis du har en diskette med "stage1" og "stage2" er det tilstrækkelig til at starte Linux.
Hvis du har en Linux installation der virker kan du jo lave din diskette der, hvis ikke, ja så må du jo bruge "det der Windowshejs"
I øvrigt tager det kortere tid at downloade og installere end det har taget for mig at besvare dit sidste spørgsmål
Avatar billede Tonny Nybegynder
17. december 2004 - 17:58 #10
Ja, hvis man ved hvordan man gør, læs første linie i mit indlæg, jeg er helt grøn, nærmest lysegrøn.
Nej, jeg har ikke nogen Linux kørende allerede, og jeg aner ikke vide hvordan jeg skulle installere noget på en Linux installetion som endnu ikke har været startet første gang.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2004 - 18:37 #11
Kære ven
Derfor har jeg skrevet den lille guide til gengæld forventer jeg så at folk tror på at det virker som jeg har skrevet og ikke begynder at værge sig ved de mindste bagateller, når alt kommer til alt er det jo ikke min skyld du ikke kan boote
Avatar billede frol Nybegynder
21. december 2004 - 15:59 #12
Hej
Denne diskussion er lidt gammel, men se her:
Jeg har selv (og tilsyneladende mange andre - se på Google) haft problemer med Grub (bootmanager) i Ubuntu/Debian... Problemet er især hyppig på ældre computere / harddisks. Jeg løste det ved at gå i bios (*efter* install) og ændre HD-opsætning fra "LBA" til "normal" (brug autodetect, og vælg den "forkerte"). Bios'en rapporter så en "forkert" HD-geometri, men tillader opstart af Grub/Linux. Så kører det bare...
Jeg er overhovedet ikke sikker på at dit problem har noget med det at gøre, men måske er det et spor...
Avatar billede Tonny Nybegynder
21. december 2004 - 19:14 #13
Det er desværre en gammel IBM PC og der har man sørget for at blokkere for næsten alle indstillinger i Bios. Jeg bliver nok nødt til at investere i en anden gammmel PC som kan køre det, hvis jeg skal prøve det af.
Men mange tak for forslaget.
Jeg har prøvet at installere Ubuntu på en ældre imac, og der kører det nogenlunde, men lidt trægt, det var derfor jeg kastede mig over en PC istedet for at se om det var bedre der.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2004 - 19:29 #14
Gider du svare på om du har afprøvet mit forslag, hvis JA, hvad resulterede det i ??, hvis NEJ, hvorfor ikke ??
Avatar billede Tonny Nybegynder
21. december 2004 - 19:40 #15
Ja selvfølgelig gider jeg, jeg har faktisk ikke gjort andet de sidste dage. Jeg har kigget på dit forslag og læst det flere gange og og downloaded filerne, men det er stadig aller aller første gang jeg har gang i Linux og jeg fatter ikke en meter af det Du skriver. Den guide er til folk som har bare lidt baggrundsviden, elelr også  er jeg bare ikke begavet nok,det kan godt være at jeg senere syntes det e rhelt banalt det Du har skrevet, det gør jeg bare ikke lige nu.
Tænk på jeg har ikke engang haft den bootet bare én gang.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2004 - 19:50 #16
OK. Nu ikke så mopset, hvis du har downloadet filerne og lavet disketten som jeg anviser så booter du op på denne diskette, du skal altså sætte floppy til 1. boot device så bør du få en menu på din skærm der ender således
grub>
hvis det er tilfældet er vi godt på vej så du skriver lige om det er korrekt
Avatar billede Tonny Nybegynder
21. december 2004 - 20:06 #17
Jeg er såmænd ikke mopset, bare ny med Linux og totalt uvidende om det.
To problemer, den PC jeg har med diskette drev er der installeret Linux på som ikke vil boot, dernæst hvilket format skal disketterne være formateret i ?
Avatar billede Tonny Nybegynder
21. december 2004 - 20:20 #18
Jeg er ved at installere Windows på maskinen igen for at lave boot disken. Skal jeg så installere programmet rawwritewin på den og derefter bruge programmet til at lave en bootdisk med Grub ?
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2004 - 20:23 #19
Det med filformat skal du ikke spekulere i du skal blot gøre som jeg skriver i min lille artikel og det foregår altsammen fra Windows.
For at lette din forståelse kommer her et ultrakort resume af boot proceduren under Linux med Grub som bootloader
Den diskette som jeg så gerne vil ha`dig til at fremstille indeholder kun to små filer nemlig STAGE1 og STAGE2
Din computers BIOS er i stand til at kommunikere med STAGE1 ( det kan du se når du starter din Linux computer) STAGE1 som ikke fylder ret meget kan kommunikere med STAGE2 derfor ser du beskeden når du starter din Linux computer "STAGE2 is loading" når først sTAGE2 er indlæst kan du i princippet udføre resten af bootprocessen manuelt
Tilbage til det skærmbillede du skev du fik
Booting ' Ubuntu, kernel 2.68.1-3-386'
root (hd0,0)
Filesystem type is ext2fs, partition type 0x83
kernel /boot/vmlinuz-2.6.8.1-3-386 root=/dev/hda1 ro quiet splash
[Linux-bzImage, setup=0x1400, size =0x10ad89]
initrd /boot/initdr.img-2.6.8.1-3-386
[Linux-initdr @ 0x17bdb000, 0x405000 bytes]
savedefaults
boot
hvad sker der når du klikker enter ??
Avatar billede Tonny Nybegynder
21. december 2004 - 20:26 #20
Intet
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2004 - 20:27 #21
Når nu løber vi forbi hindanden "Skal jeg så installere programmet rawwritewin på den og derefter bruge programmet til at lave en bootdisk med Grub ?" Hvis det er Win 2k eller Win XP skal du bruge "rawwritewin" hvid det er Win98 kan du bruge "rawwrite"
Avatar billede Tonny Nybegynder
21. december 2004 - 20:32 #22
Det er XP jeg lægger på, så det er altså RawwriteWin.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2004 - 20:35 #23
Har du ikke plads til at installere Linux på den samme computer ??
Avatar billede Tonny Nybegynder
21. december 2004 - 20:45 #24
eJo, 13GB, men der kommer vi allerde til mit næste problem, for når jeg forsøger at installere Ubuntu og kommer til partitiondelen, går der kludder i det, så jeg valgte at lade installationprogrammet selv bestemme, og det resulterede i kun én partition.
Man er jo nybegynder :-)
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2004 - 20:49 #25
ØJEBLIK
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2004 - 20:54 #26
MORALE ! Lad aldrig Linux bestemme over dine partitioner
Download BootIT nextgeneration http://www.terabyteunlimited.com, boot op på disketten du må ikke installere du skal altså arbejde på disketten, nu er du i stand til at slette og resize dine partitioner
Resize dit C-drev så du har ca 3 GB tilbage, vælg brugerdefineret partitionering, opræt en SWAP partition på 500 MB opret en primær partition på resten sæt partitionen som / (rodpartition) vælg grub som bootloader installer grub i MBR
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2004 - 20:55 #27
opræt = opret
Avatar billede Tonny Nybegynder
21. december 2004 - 21:18 #28
Skall jeg vælge "image for windows" eller bare den fil der hedder "Bootit next generation"
Avatar billede Tonny Nybegynder
21. december 2004 - 21:21 #29
Nu har jeg lavet den GRUB boot disk.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2004 - 21:24 #30
Kun next generation men jeg mener man skal downloade noget udpakningshalløj kigger lige på det
Avatar billede Tonny Nybegynder
21. december 2004 - 21:25 #31
Ja, det er en Zip fil
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2004 - 21:30 #32
Når du har downloadet nextgeneration skal du udpakke den herefter han du på den PDF fil der medfølger læse dig til resten men i store træk skal du bare åbne PDF filen og bruge det link på side 7 der tillader dig at downloade programmet "MAKEDISK" det bruger du til at fremstille din diskette med
Avatar billede Tonny Nybegynder
21. december 2004 - 22:25 #33
Nu har jeg lavet en MAKEDISK,
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2004 - 22:31 #34
Ja men så skal du jo boote på den som jeg skrev 20:54:41
Avatar billede Tonny Nybegynder
21. december 2004 - 22:37 #35
Jeg er i fuld gang, men bliver desværre nok snart nødt til at stoppe, det er jo alm. arbejdsdag imorgen
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2004 - 22:52 #36
Ja men så syntes jeg du skal melde tilbage i morgen hvis du vil ha hjælp du skulle jo gerne køre Linux i julen
Avatar billede Tonny Nybegynder
21. december 2004 - 22:55 #37
Høres ved imorgen.
Det taget noget tid at ændre partitionerne, men det lader til at køre.
Avatar billede Tonny Nybegynder
22. december 2004 - 17:47 #38
Ubuntu installeret uden problemer. Har været inde på din hjemmeside for at se om jeg kunne finde ud af det, men når jeg booter med Grub disketten får jeg godt vist en tekst ala den Du beskriver på din hjemmeside "GRUB version 0,92 (639 lower/392128K upper memory m.m. og til sidst grub>" men når jeg taster "root(" får jeg beskeden Error27: Unrocognized command

Hvad så nu ?
Avatar billede Tonny Nybegynder
22. december 2004 - 17:54 #39
Der skete iøvrigt også det, at jeg efter at have haft GRUB disken i en enkelt gang ikke fik lov at vælge om jeg ville boote Linux eller Windows. Nu får jeg bare en sort skærm med teksten GRUB og en blinken curser, men ingen mulighed for at skrive noget.
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2004 - 17:57 #40
Der er noget der lyder helt forkert, glem disketten et øjeblik
Har du som jeg skrev valgt GRUB som bootloader ?
Installeret GRUB i MBR (master boot record) ?
Får du stadig samme besked når du booter som du beskev da startede denne tråd ?
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2004 - 18:03 #41
Ja men for pokker mand du skulle da ikke bruge disketten  hvis ikke der var problemer du har jo fået en hel normal login skærm hvor du kan vælge mellem dine operativsystemer
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2004 - 18:05 #42
Jeg skal spise nu prøv nu lige at slappe af og lad være med at smadre dit system engang til før vi lige har kommunikeret
Avatar billede Tonny Nybegynder
22. december 2004 - 18:09 #43
JA ja, jeg skal nok :-)
Jeg fik en helt almindelig login, ja, men hvis jeg valgte linux var alt som det plejer, den går i stå ved "boot" og det er så det. Det var derfor jeg prøvede med GRUB disken.
Avatar billede Tonny Nybegynder
22. december 2004 - 18:20 #44
Har lige geninstalleret og nu får jeg igen listen med valg af styresystem. Kan uden problemer boote Windows, men Ubuntu gør som den plejer, går i stå ved "boot"
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2004 - 18:23 #45
OK
Hvis jeg forstår dig ret
Du starter computeren, du får en login menu, hvis du vælger windows starter den op i Windows hvis du vælger Linux får du blot den besked du startede denne tråd med og du kan intet skrive på skærmen, er det korrekt forstået ?
Avatar billede Tonny Nybegynder
22. december 2004 - 18:24 #46
Ja præcis, desværre
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2004 - 18:28 #47
Der gik vi ved siden af hindanden, men du har svaret så dommen er helt klar din Linux-cd duer ikke der bliver simpelhen ikke installeret en kernel og det er den systemet søger efter
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2004 - 18:28 #48
Hvor hurtig netforbindelse har du ??
Avatar billede Tonny Nybegynder
22. december 2004 - 19:06 #49
Avatar billede Tonny Nybegynder
22. december 2004 - 19:12 #50
Den skriver faktisk til mig på logon:
Ubuntu, kernel 2.6.8.1-386
Ubuntu, kernel 2.6.8.1-386 (recovery mode)
Memory test
Other operating system:
Windows NT/2000/XP

Faktisk forløber hele installatioen uden problemer.
Jeg har også forsøgt at installere Ubuntu på en meget gammel Compaq, som faktisk ikke opfylder betingelserne, men der kom jeg meget længere, den bootede efter installation, men fik så siden krampe og blev aldrig helt færdig.
Avatar billede Tonny Nybegynder
22. december 2004 - 19:17 #51
Hvis Du tænker på at maile mig et Linux styresystem, så går det nok ikke, jeg har flere gange forsøgt at downloade og brænde en boot bar CD, me det er ikke lykkedes mig endnu at boote på en af mine egne brændte cd'er. Dem jeg prøver med her er nogle jeg har bestilt hos Ubuntu. Jeg har tre sæt og jeg har forsøgt med de 2 af dem.
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2004 - 19:18 #52
Ikke fordi jeg på nogen måde vil prøve at påvirke dig men det er altså sket et par gange i den sidste tid at der har været spørgsmål vedr. de nye, små og ukendte distroer hvor ret altså var begynderfejl i distroerne der var årsagen.
Det jeg vil hen til er at du skal downloade et af de mere kendte systemer, Mandrake, Redhat eller SuSE
Rent personlig vil jeg anbefale dig at downloade SuSE 9.1, den består kun af en CD og så downloader du de programmer du evt. senere vil installerer hvorimod både Mandrake og Redhat består af 3-4 cd-er men så har de også et betydeligt antal extra programmer med, som du ved downloades alle 3 som ISO filer og du skal kunne brænde boot images men det har du vel også gjort ved din nuværende Linux cd
Du kan downloade SuSE 9.1 fra http://linux.about.com/b/a/093777.htm
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2004 - 19:23 #53
OK ja så har du jo besvaret en del af mit spørgsmål, men hvis du kun får den besked du lige har skrevet hvad vælger du så for boote Linux ??
Avatar billede Tonny Nybegynder
22. december 2004 - 19:25 #54
Takker.
Jeg er lige gået til command line i Grub, hvis det hedder sådan, og ved at skrive grub>root
får jeg nu følgende tekst frem "(hd0,1):filesystem type is ext2fs, partition type 0x83"
altså noget lig det Du beskriver på din hjemmeside.
Giver det mening ?
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2004 - 19:26 #55
Nu rolig
Avatar billede Tonny Nybegynder
22. december 2004 - 19:27 #56
Jeg vælger den første: Ubuntu, kernel 2.6.8.1-386, men har også forsøgt med recovery delen uden held.
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2004 - 19:28 #57
Sluk computeren og start op på disketten du lavet der kommer vejledning nu
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2004 - 19:28 #58
GØR KUN DET JEG SKRIVER
Avatar billede Tonny Nybegynder
22. december 2004 - 19:31 #59
Altså GRUB disketten ?
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2004 - 19:32 #60
Når disketten er indlæst bør der stå
grub>
hvis det er korrekt fortsætter du linien således så der står

grub> root (hd0,

bemærk mellemrummene, rør ikke enter,når du har skrevet enter trykker du på tabulatortasten og skriver til mig hvad der står
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2004 - 19:33 #61
Ja grub diskettet som du har lavet
Avatar billede Tonny Nybegynder
22. december 2004 - 19:36 #62
og komma efter 0, bare for at være sikker
Avatar billede Tonny Nybegynder
22. december 2004 - 19:39 #63
Hvor skal jeg skrive "enter"
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2004 - 19:40 #64
komma efter 0 (nul) og fingerene fra ENTER det har jeg jo lige skrevet
Avatar billede Tonny Nybegynder
22. december 2004 - 19:42 #65
Ja, men Du skriver også

bemærk mellemrummene, rør ikke enter,når du har skrevet enter trykker du på tabulatortasten og skriver til mig hvad der står
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2004 - 19:45 #66
Jamen du ret du er lige ved at gøre mig rundt på gulvet, lidt svær at danse med der skulle stå
"bemærk mellemrummene, rør ikke enter,når du har skrevet ,(komma) trykker du på tabulatortasten og skriver til mig hvad der står
Avatar billede Tonny Nybegynder
22. december 2004 - 19:50 #67
Hold da op.
Possible partitions are:
Partition num: 0, Filesystem type unknown, partition type 0x7
Partition num: 1, Filesystem type is ext2fs, partition type 0x83
Partition num: 2, Filesystem type unknown, partition type 0x83
grub> root (hd0,

Jeg undrer mig over at den skriver file system ext2fs, jeg er sikker på at jeg valgte ext3.
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2004 - 19:51 #68
Forklaring følger rør intet
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2004 - 19:58 #69
Det ser forkert ud men vi fortsætter og du skal gøre præcis hvad jeg skriver du skal fuldende denne linie
grub> root (hd0,1)  og nu må du trykke ENTER, vi går til næste linie der skal stå

grub> kernel /boot/vmlinuz root=/dev/hda2    nu må du trykke enter husk mellemrum og inden vi fortsætter hvad skrev den ?
Avatar billede Tonny Nybegynder
22. december 2004 - 20:06 #70
Kan ikke lige finde = har prøvet som Du skriver shift+, leder videre
Avatar billede Tonny Nybegynder
22. december 2004 - 20:12 #71
Den skrev:

grub> root (hd0,1)
Filesystem type is ext2fs, partition type 0x83
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2004 - 20:12 #72
det ligger i den øverste række
Avatar billede Tonny Nybegynder
22. december 2004 - 20:13 #73
Efter enter
Error 15: file not found

ØV
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2004 - 20:15 #74
OK
næste linie
grub> initrd /boot/initrd  du må klikke enter , hvad skrev den ?
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2004 - 20:16 #75
ØJEBLIK
Avatar billede Tonny Nybegynder
22. december 2004 - 20:18 #76
Den skrev:
Error 19: Linux kernel must be loaded before initrd
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2004 - 20:18 #77
prøv denne
kernel /boot/vmlinuz-2.6.8.1-3-386 root=/dev/hda2
Avatar billede Tonny Nybegynder
22. december 2004 - 20:23 #78
Error 15: File not found
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2004 - 20:24 #79
Du skal trykke enter når du har skrevet linien
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2004 - 20:26 #80
Det dur bare ikke, du kan gå ind på http://www.goggle.dk og sende din adresse til "webmaster" så sender jeg dig en SuSE cd der duer
Avatar billede Tonny Nybegynder
22. december 2004 - 20:27 #81
Det gør jeg også, og så får jeg beskeden "Error 15: File not found"
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2004 - 20:27 #82
Jeg sender den med posten i morgen
Avatar billede Tonny Nybegynder
22. december 2004 - 21:00 #83
Kan Du ikke lige sige hvad forskellen er på ext2 som den selv skriver og ext3 som jeg har valgt under installering.

Iøvrigt, tak for din ihærdighed :-))
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2004 - 21:09 #84
Jo det er som FAT32 og NTFS hvis vi skal holde os til Windows talk, det at grub skriver ext2 skal du ikke ligge for meget i, det er enten ext2 eller reiserfs
Avatar billede Tonny Nybegynder
22. december 2004 - 22:16 #85
Sad lige og legede med BootIt, og hvis jeg går ind og ser påå properties for den partition som Linux ligger på står der:

Bootable No. The location of this partition will prevert some operating system from boottin from it.

Har det noget med det at gøre og kan det ændres ?
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2004 - 22:35 #86
Som jeg skrev i går

"For at lette din forståelse kommer her et ultrakort resume af boot proceduren under Linux med Grub som bootloader
Den diskette som jeg så gerne vil ha`dig til at fremstille indeholder kun to små filer nemlig STAGE1 og STAGE2
Din computers BIOS er i stand til at kommunikere med STAGE1 ( det kan du se når du starter din Linux computer) STAGE1 som ikke fylder ret meget kan kommunikere med STAGE2 derfor ser du beskeden når du starter din Linux computer "STAGE2 is loading" når først sTAGE2 er indlæst kan du i princippet udføre resten af bootprocessen manuelt"

Som du kan se når du starter din computer og før du får din login menu skriver computeren "Stage2 loading" dvs. der er intet i vejen med selve boot, det slutter med indlæsningen af Stage1, det som skal ske efter Stage2 er indlæst er at enten starter du Windows og så overtager Windows boot processen eller også finder den en Linux kernel på den sti der er angivet.
Faktum er at den finder ikke en kernel derfor starter Linux ikke
Avatar billede Tonny Nybegynder
23. december 2004 - 08:19 #87
Tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2004 - 09:49 #88
Jeg har brændt, testet og sendt SuSE 9.1 til dig, jeg vendet tilbage i aften med lidt "installationshjælp"
Avatar billede Tonny Nybegynder
23. december 2004 - 17:58 #89
Endnu engang, tak. Glæder mig til at modtage den.
Og må Du og din familie få en glædelig jul.