Avatar billede janni_jensen Nybegynder
16. december 2004 - 20:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Undersøge et bestemt felt for alle records i en formular

Hej

Jeg skal i min hovedformular tjekke at i detail sektionen i min underformular som er fortløbende at et bestemt felt er udfyldt når jeg klikker på en knap, men det er som om at den kun tjekker den første record og ikke alle de andre nedad.

Nogle der kan hjælpe?

Mvh Janni
Avatar billede terry Ekspert
16. december 2004 - 21:20 #1
You should check that all fields in a detail record are filled out when you create the record. In the detail forms BEFORE UPDATE event!
Avatar billede terry Ekspert
16. december 2004 - 21:21 #2
Then if they arent you set the cancel parameter to true which stops the update
Avatar billede janni_jensen Nybegynder
17. december 2004 - 10:43 #3
Hej

det er ikke når de oprettes, det er når der redigeres i dem... inden man går ud af formularen skal den tjekke at visse felter er udfyldt.
Avatar billede janni_jensen Nybegynder
17. december 2004 - 11:53 #4
Sagt på en anden måde: Der gemmes direkte i databasen og jeg har 2 knapper (på hovedformularen) som det eneste de gør er at lukke formular og åben en anden, men det må de ikke hvis der er felter som ikke er udfyldt eller står til 0, men det er som om de kun tjekker på den første linie om der mangler noget eller står til 0 der og de resterende linier er de ligeglade med...
Avatar billede janni_jensen Nybegynder
17. december 2004 - 14:18 #5
Jeg forstår hvad du mener nu, men der er nogle felter som sættes til 0 ved oprettelse... men de kan jo sættes til 1, så jeg vil tro du har løst mit problem
Avatar billede terry Ekspert
17. december 2004 - 18:23 #6
Hi Janni, yes also when you alter data you can check each fields value and cancel the update if any are invalid.

Thanks for the points