Avatar billede bjeppesen Nybegynder
16. marts 2001 - 16:08 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

pasword til opstart

Jeg søger et pasword/ pogram til min computer.... Det skal fungere sådan, at windows man ikke kan komme ind på selve computeren, unden at det skrives!!!
Jeg har nogle pilfingrede lillebrødre
Avatar billede 123 Nybegynder
16. marts 2001 - 16:11 #1
Tryk på DELETE når computeren starter, og sæt så kode på BIOS.... men _HUSK_ den, det er ikke sjovt at skulle prøve at trænge forbi den.
(Og hvorfor denne kategori?)
Avatar billede jemt Nybegynder
16. marts 2001 - 16:14 #2
Jeg har en bedre ide ;o)
Sæt et password på ude i bios\'en ;o)
Tryk på \'DEL\' eller F1 eller F10 Eller hvad det nu er ved dig... Og derindefra kan man ofte sætte et password på ;)
Men hvorgamle er dine brødre ?
For hvis de ikke er så gode til computer, så få windows til at starte en pause-skærm op automatisk, når den starter op!
Der er bare én ulempe ved det...
Hvis \"Shift\" holdes nede under opstart af windows, så kommer screen-saveren ikke frem... Og så har de frit spil ;O)
Men det er nok de færreste der ved det...
Du søger efter en fil som hedder SCR til efternavn.. Det er pauseskærmene... Så laver du en genvej til en af dem under din Start-menu:
programmer -> Start

Så går du ind under egenskaber for Skærm...
Der sætter du et password på...
Så skulle det køre...
Næste gang du tænder maskinen, er der lukket for søskende ;o))

Hyg dig med det ;0)
Avatar billede jemt Nybegynder
16. marts 2001 - 16:15 #3
Pokkers.. Jeg skrev hele denne besked, da der ikke var noget svar... Men så har 123 været hurtigere ;)
WEll, ærgeligt!
Avatar billede 12tri Nybegynder
16. marts 2001 - 16:24 #4
Prøv en anden kategori
Avatar billede 12tri Nybegynder
16. marts 2001 - 16:25 #5
Desuden vedr kode på bios, så kan den på min computer knækkes blot ved fjerne batterierne i nogle få sek.
Avatar billede lojmann Nybegynder
16. marts 2001 - 16:27 #6
Det med BIOS password, er skod - nemt at komme forbi - mange måder!

De to nemmeste er:

1) Hente et program som resetter BIOS
2) Tage ALT strøm fra comp. og fjerne BIOS bateri/sætte \"reset jumper\" \"aktiv\" og starte comp. i 5 sek.

Man kan også bruge et af de masterpasswords, som findes til de fleste (alle?) BIOS\'er...

Derfor, den løsning er IKKE GOD!

Jeg kan anbefale programmet SafeGuardEasy, som kryptere hele din disk... Det koster dog penge!
Avatar billede 123 Nybegynder
16. marts 2001 - 16:35 #7
Lojmann<--> Tror du selv på at hans brødre kan finde ud af det? Eller tør forsøge? Vær lidt realistisk.

Desuden vil jeg ikke anbefale at afprøve dine metoder da man kan være uheldig og ødelægge bundkortet... hvordan henter man et program der resetter BIOS når computeren ikke kan startes?
Avatar billede jemt Nybegynder
16. marts 2001 - 16:37 #8
Ja, det ville jeg også godt vide ;)
Avatar billede lojmann Nybegynder
16. marts 2001 - 16:38 #9
Oops ja - det med programmet har du ret i, men det viser bare hvor usikkert det er!

Som han skriver, så er de nogle pilfingere - såååå
Avatar billede ortrak Nybegynder
16. marts 2001 - 18:42 #10
skru helt ned for kontrasten på skærmen. Det er en sikker vinder.

/ortrak
Avatar billede annnrz Nybegynder
24. marts 2001 - 01:20 #11
LOL!!! hvad fanden er det for nogle stener ting at skrive Lojmann ??...tror du selv små brødre finder på at skrue kabinettet fra hinanden og pille batteriet ud?? desuden er de ældre bundkort\' batteri jo loddet fast...

og de kan sgu nok slet ik finde ud af at resette BIOS\'en *g*......bios pass i dette tilfæde er nok det bedste...
Avatar billede annnrz Nybegynder
24. marts 2001 - 01:20 #12
LOL!!! hvad fanden er det for nogle stener ting at skrive Lojmann ??...tror du selv små brødre finder på at skrue kabinettet fra hinanden og pille batteriet ud?? desuden er de ældre bundkort\' batteri jo loddet fast...

og de kan sgu nok slet ik finde ud af at resette BIOS\'en *g*......bios pass i dette tilfæde er nok det bedste...
Avatar billede a-torsten Nybegynder
24. marts 2001 - 01:31 #13
Tri.... *gg*... koden kan knækkes ved at tage batteri ud.... Mon hans lillebrødre gør sådan noget... *hehe*..

-Anders
Avatar billede lojmann Nybegynder
24. marts 2001 - 07:10 #14
Man ved sq da ikke!

Husk på at det er Mr. parnoid som i snakker med her :)