Avatar billede toddvarg Nybegynder
16. december 2004 - 13:07 Der er 11 kommentarer

Hjælp, computer går ned

Jeg har et uregelmæssig problem med at pcén går ned og det dukker op en blå skærm, når jeg ringer eller går på nettet. Problemet dukker op uregelmæssig. Vi har ISDN som internetopkobling og vi bruger et MiniVigor128 modem. Styresytem på PC er XP der har SP2. Jeg har opgraderet alt der kan opgraderes, både med antivirus og diverse drivere, så den skulle være godt nok beskyttet. Jeg har også formateret og installeret på nyt flere gange for at løse problemet + jeg har også opgraderet driverne til modemet.
Det sidste jeg evt. kan have mistanke om er at mit bundkort ikke er fuldt kompatibelt med ISDN. En anden mulighed jeg har tænkt er om det ville hjælp at montere et ISDN modem på PCI porten istedet for USB som den er nu. Håber nogen kan hjælpe eller har oplevet det problem tidligere og har løst det.

PC indeholder:
Bundkort: Asrock P4Vt8+, SATA Raid
Harddisk: 200GB Seagate 7200rpm 8 MB SATA
CPU: Intel P4 3000MHz 800 1MB Box
Grafikkort: 256MB Daytona FX5500 tv-out/DVI
Terratec Cinergy 400 TV Video Redigering
Ram: 2 stk 512MB DDR Ram PC3200 Elixir
Avatar billede patrion Nybegynder
16. december 2004 - 15:32 #1
Hej Sikker på at det har noget med modem at gøre?
Kan se du har 2 ramblokke.Prøv afmonter en af disse.
Køre med den anden og se om fejlen komme.Hvis den gør så skift til den anden.
Dette er jo et nem forsøg.
Defekte ram kan give blå skærm.
Avatar billede toddvarg Nybegynder
17. december 2004 - 11:49 #2
Jeg kan prøve det forslag du giver, men fejlen sker kun enten i forbindelse med at jeg går på nettet eller at jeg ringer ud på de normale telefoner, så hvis det ikke har noget med modemet at gøre så det lidt mærkeligt. Jeg har hørt at det kan være problemer med MiniVigor128 og XP, men det er måske kun rygter eller..........

Den blå skærme kommer med information

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Deaktiver nogle indstillinger fra Bios f.eks caching eller afskygning
(Hvad nu dette måtte være?)
***Stop: 0x000000D1 (0xED9A8000, 0x00000002, 0x00000000, 0xED98D7DC)
***musbta2kc.sys - address ED9A8000 base at ED989000, Datestamp 3f77c186
***musbta2kc.sys - address ED98D7DC base at ED989000, Datestamp 3f77c186

Jeg ved ikke om den information hjælper.
Avatar billede patrion Nybegynder
17. december 2004 - 12:11 #3
Hej
Den med rammen var bare hurtig at teste,og så er den jo på plads.
Denne MiniVigor128 ,er det ikke en  man lejer hos tdc eller hvordan.
Hvis ikke ,kan du jo prøve at monter den i en anden pc.
Måske den er defekt.
Avatar billede isojumper Nybegynder
18. december 2004 - 06:12 #4
Den samme fejlmeddelelse er set i forbindelse med ramfejl, så patrion's forslag er værd at teste.
SP2 "spænder ben" for mange programmer, og fungerer eksempelvis ikke med Norton Antivirus uden en del avancerede indstillinger. Hvis du alligevel formaterer og geninstallerer, så prøv at undlade SP2 i første omgang,- du kan altid hente den senere.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. december 2004 - 09:56 #5
Jeg har et par spiller med NAV2004 samt SP2 - virker fint sammen.
Nogle med SP2 lagt på senerer efter SP1 med tilbehør og nogle med "kun" SP2 med tilbehør - samt som sagt NAV2004...
Avatar billede patrion Nybegynder
18. december 2004 - 10:03 #6
Hej Igen
har du testet din modem på en anden pc.
Hvis du finder på at vælge en formatering så husk denne rækkefølge.
Og alt SKAL ske uden nettilgang.

1_xp
2_bundkortdriver
3_servicepak 2.som du har på cd !
4_div driver.lyd/grafik.mm.
5_Antivirus/firewall/adwarefjerne mm.
6_så er du klar til nettet.
7_opdatering af servicepak 2.
8_opdatering af div.hardware.

På denne måde vil du ikke få problemer med sp2.
Og snavs vil ikke kunne få fat i din pc.
Avatar billede patrion Nybegynder
18. december 2004 - 10:10 #7
Og glemte lige denne.Huske en sag med samme modem.Godt nok på en 98maskine.
TDC lovede guld og grønne skove med deres isdn men fik aldrig dette modem til at virke på denne maskin.Jeg fik det så bytte til en modem der hedder Jensen??.
Men det køre den dag idag.Ved ikke om det kan hjælpe dig.
Jeg fik ikke den fejl du får.Husker det var noget med at den koblede af i utide.
Avatar billede isojumper Nybegynder
18. december 2004 - 17:00 #8
Jeg har NIS2004 installeret, og dermed også NAV2004. Efter installationen af SP2 gik der 5 gange så lang tid med opstart af computeren, og mine spil hakkede pludseligt helt vildt med vanlige indstillinger.
Win XP Pro, Asus A7V600, Amd 3200+, 1024mb pc3200 Kingston HyperX, Radeon 9800 Pro 256mb.
Jeg så inde på Microsoft's hjemmeside, at situationen kunne bedres v.h.a. flere specielle indstillinger, hvis man havde Norton Antivirus installeret, men jeg valgte, at "Ghoste" min installation tilbage til før SP2.
Avatar billede toddvarg Nybegynder
21. december 2004 - 04:36 #9
Jeg har ikke haft muligheden til at checke rammen siden den 18, men de er kun et par måneder gamle. Jeg har byttet både ntab-boksen og minivigormodemet til et andet minivigor. Den samme fejl opstår. Jeg har tænkt på om det ville hjælpe at skifte til et andet modem, evt. et internt der monteres på pci-port. TDC har et der kaldes Jensen PCI ISDN kort, måske ville det løse problemet.
Jeg har desuden formateret og lagt ind programmene i den rekkefølge du beskriver, uden at det havde nogen betydning på problemet.
Hvis jeg afinstallerer SP2, vil det ha nogen betydning for sikkerheden på PC i forhold til nettet, da jeg ikke er sikker på om problemet eksisterede for jeg installerede SP2. Jeg antager at jeg kan opgradere USB'en til USB2 uden at jeg skal installere SP2. Findes det noget program der kan teste rammen. PC'en blev testet der den blev købt uden at de kunne finde nogen fejl, men de testet ikke harddisken, så enten har de lavet en dårlig test, harddisken laver fejlen, det er en softwarefejl eller modemet er ikke kompatibelt?
Avatar billede patrion Nybegynder
21. december 2004 - 07:40 #10
Ok så er det ikke helt dumt det jeg skriver on dette Jensenmodem.
Prøv det.
Mht.sp2 må jeg krafig anbefale at du beholder denne.
Avatar billede toddvarg Nybegynder
21. december 2004 - 22:09 #11
Jeg har også i en vis tid overvejet at skifte over til Linux, hvor måske problemet ville blive løst af sig selv. Det findes drivere fra linux der fungerer sammen med minivigormodemet, eller kommer jeg nok til at skifte modemet mellem jul og nytår, eller hurtiger hvis jeg kan nå det.