Avatar billede brian666 Nybegynder
16. december 2004 - 12:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bundkort og magnetisk skruetrækker?

Jeg skal netop til at pille min computer fra hinanden for at smide nyt hardware i, blandt andet et bundkort, men jeg har hørt rygter om at man ikke må bruge en magnetisk skruetrækker til at skrue skruerne ud på bundkortet, fordi det i værste fald kan gå i stykker.

Er det bare rygter, eller skal man være forsigtig med magnetisme og et bundkort? Vil nødig ødelægge noget jo, specielt det nye bundkort. :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. december 2004 - 12:39 #1
Du skal være forsigtig med magnetiske i nærheden af bundkortets komponenter.Især processoren er følsom over for forkerte påvirkninger da teknologien ligger meget tæt inde i sådan en komponent.

Med forsigtighed og uden strøm på kan det dog sagtens lade sig gøre. Hvis du vil være sikker kan du jo fjerne ram og processor først
Avatar billede brian666 Nybegynder
16. december 2004 - 12:43 #2
Men selve bundkortet kan ikke tage skade?

Jeg har tænkt mig at fjerne CPU, RAM osv. først, hvis jeg gør det, vil der så ikke ske noget?
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
16. december 2004 - 12:55 #3
Der sker ikke noget hvis du kun rør skruer med den.... du skal bare ikke ligge ned det i toweret eller på mobo'et
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. december 2004 - 13:05 #4
hvis man er meget klodset med værktøj kan meget gå galt, ellers er det min erfaring at man sagtens kan bruge en magnetisk skruetrækker, det er jo ikke alle steder der er nemme at komme til når bundkortet skal fikseres med skruer.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
16. december 2004 - 13:11 #5
... bare du lige tar' "klør fem" (din anden hånd) på metallet først for at evt. aflade statisk elektricitet...

Good Luck
http://www.tweakup.dk/HTML/bygenpc/bygenpc.php