Avatar billede connien Nybegynder
16. december 2004 - 00:11 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

giv poient

Jeg har nu flere gange prøvet at finde ud af hvordan man giver poient for gode svar, men kan simpelthen ikke finde ud af det, jeg har nogle poient at uddele. men uanset hvad jeg gør havner poiengene ved mig selv, hvad gør jeg forkert og hvad skal jeg gøre. Jeg skal jo da ikke selv have poient for svar andre giver mig, det har jeg det ihvertfald ikke godt med.
Avatar billede kalp Novice
16. december 2004 - 00:17 #1
du skal for det første ikke selv lægge svar men kommentare så kan du ikke selv få point... og ellers nederst på siden skal du markere det brugernavn som skal have pointene og vælge accepter.
Avatar billede hojben Novice
16. december 2004 - 00:18 #2
1. Kommenter altid dine spørgsmål. Du skal ikke ændre på Radioknappen ude til venstre.
2. Når der er svaret korrekt eller svaret med et svar du kan bruge, markerer du svareren i venstre side og trykker Accepter.
3. Er der flere der har svaret, kan disse dele eller du kan afvise enkelte og acceptere andre.
Avatar billede kalp Novice
16. december 2004 - 00:18 #3
det kræver at personen har lagt et svar selvfølgelig... hvis du skal dele pointene mellem flere markere du alle navnene nederst på siden... og vælger accepter.
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. december 2004 - 00:38 #4
Avatar billede connien Nybegynder
16. december 2004 - 01:06 #5
Jeg  prøver om jeg kan finde ud af det - tak for hjølpen
Avatar billede connien Nybegynder
16. december 2004 - 01:09 #6
Hvorfor var kalp ikke der hvor man accepter giver poient. nu har han jo ikke fået poient, selv om det var meningen, hans svar var jo mest oplysende for mig ihvertfald
Avatar billede hojben Novice
16. december 2004 - 01:12 #7
han havde kun kommenteret og kan derfor ikke modtage point. ;o)
Avatar billede vejmand Juniormester
16. december 2004 - 01:12 #8
Det er fordi kalp har lagt en kommentar og ikke et svar.
Det er kutyme at spørgsmål om Eksperten er gratis.  c",)
Avatar billede connien Nybegynder
16. december 2004 - 02:00 #9
Tak nu begynder det så småt an dæmre for mit gamle hoved. Så nu tror jeg nok jeg kan begynde at dele poient ud og få lettet min samvittighed.
Tusinde tak for hjælpen
Avatar billede hcma Novice
16. december 2004 - 14:56 #10
man jo både afvise og acceptere lagte svar, og desuden kan man jo også bede en om at lægge et svar, hvis personens kommentar afhjalp problemet.
Mange vælger i første omgang kun at komme med kommentarer, for ikke fejlagtigt at komme til at få tildelt point, og så først lægge et svar på opfordring.
Avatar billede connien Nybegynder
17. december 2004 - 02:40 #11
Hej catybody
godt svar, det havde jeg ikke tænkt på, men du har da ret og det med at bede om et svar er e n rigtig god ide - jeg har nemlig et spørgsmål hvor der endnu ikke  er givet poient, fordi der kun er kommentarer. så nu kan jeg da bede om et svar og få afregnet.
Gir du lige et svar så jeg kan overføre poient til dig, men det kan man måske ikke når de valgte poient er givet ud ?
Avatar billede hcma Novice
17. december 2004 - 07:23 #12
når først point er fordelt, er der ikke noget at gøre, og lige præcis i denne kategori, som handler om Eksperten.dk, er det kotume at man hverken giver eller tager point, men kun opretter et spørgsmål til 0 point.
Hvis man af vanvare er kommet til at uddele "forkerte points", er det god tone at "fejlmodtageren" opretter et "point-spørgsmål" med emnet: point til xxxxx og så selvfølgelig henvise til det oprindelige spørgsmål.
Altså god gammeldags fairness.
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. december 2004 - 02:17 #13
Sorry about that, jeg tænkte mig ikke om, for det ved jeg jo godt.

Så, connien er du stadig her, så vil jeg nemlig gerne give mine tilbage, så jeg kan få god samvittighed igen.
Avatar billede vejmand Juniormester
22. december 2004 - 05:16 #14
Avatar billede connien Nybegynder
23. december 2004 - 01:42 #15
Jeg er her stadig og har virkelig selv dårlig samvittigheed over ikke at have fået læst og forstået alle reglerne, men henvisningen hjalp dog til at jeg fik ggennemgået betingelserne igen, og kommer jeg itvivl kan jeg jo nu gå hertilbage og finde henvisningen og læse igen og igen til det hænger fast i min gamle knold.
Avatar billede vejmand Juniormester
23. december 2004 - 01:53 #16
Rolig nu, der er såmænd ingen grund til at ha dårlig samvitighed.
Vi skal jo alle lære det, og laver vi fejl (det gør vi jo alle ind imellem) er det da fint at blive "hjulpet lidt på vej"
Alt som er skrevet her er i den bedste mening, ikke for at dunke nogen oven i hovedet.
Og er du i tvivl om noget, så spørg. Det er jo faktisk hele idéen med dette forum.

Glædelig jul
vejmand