Avatar billede rasmus8 Nybegynder
15. december 2004 - 23:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Min bærbare slukker af sig selv - part II

Hej,

Min bærbare Dell Inspiron 5100 har det med at blive meget varm i bunden, samtidig med at blæseren kører på højtryk hvorefter den slukker af sig selv uden forudgående varsel.
Jeg har kunnet forstå, at dette kunne skyldes spyware-programmer eller virus, der kører i baggrunden, som overopheder min computer og får den til at gå ud. Derfor har jeg nu foretaget
følgende handlinger:

SpySweeper scanning
Housecall scanning
Trojanscan scanning
Spybot-S&D scanning
Ad-aware(Lavasoft) scanning
Norton antivirus scanning
Diskoprydning
Diskdefragmentering

Det har været en hård kamp, da de fleste scanninger først lykkedes 100% efter en 4-5 forsøg, da computeren som regel er gået inden scanningen var færdig. Det er lykkedes at få gennemført samtlige scanninger nu og jeg har slettet ALT, der er blevet fundet og som jeg er blevet rådet til at slette af programmerne. Dette har dog ikke afhjulpet det oprindelige problem...?!?!
Det jeg gerne vil vide, er om jeg nu kan konstatere at det er selve computeren og blæser/køle-systemet der er noget galt med, når det tilsyneladende ikke er på grund af diverse spy-ware etc.
Det skulle vel kunne lade sig gøre, at køre en antivirus-scanning til ende, uden at computeren overopheder og går ud...eller hvad ???

Mvh.
Rasmus
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. december 2004 - 23:54 #1
Du har ikke svaret på min sidste kommentar.

Det er en dårlig ide, at have 2 spørgsmål åbne omkring det samme problem. Læs her http://expfaq.1go.dk/?id=2#oprettelse_af_spm
Avatar billede nopsen Ekspert
15. december 2004 - 23:54 #2
slukker den eller genstarter den?
i mange tilfælde skyldes pludselige genstarter at man køre med manglende (eller Windows) drivere på sine enheder, disse skal hentes hos producenten af din bærbar.
du kan slå automatisk genstart fra, højreklik på denne computer-egenskaber-avanceret-under start og genoprettelse klik på indstillinger-fjern fluebenet ud for genastart automatisk, så vil du få en fejlkode på den bå skærm istedet for en genstart, skriv denne fejlkode herinde.
Avatar billede nopsen Ekspert
15. december 2004 - 23:55 #3
ups sorry dragonknight, det fik jeg ikke tjekket i farten, så vil jeg ikke hjælpe mere her.
Avatar billede nopsen Ekspert
15. december 2004 - 23:58 #4
rasmus8> luk dette spørgsmål, du må kun have 1 kørende af gangen om samme emne og følg op på det andet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. december 2004 - 23:59 #5
Jeg mener, at det ville være smartere, hvis du skrev dette spørgsmål som en reaktion på http://www.eksperten.dk/spm/571047, for ville andre der kan hjælpe se hvad der allerede er forsøgt. At skulle holde styr på 2 steder, er der ikke mange der orker.
Avatar billede rasmus8 Nybegynder
16. december 2004 - 00:00 #6
Hvordan lukker jeg det?
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. december 2004 - 00:00 #7
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. december 2004 - 00:04 #8
Du lægger et svar, og acceptere det. Husk at markere nederst til venstre.
Avatar billede rasmus8 Nybegynder
16. december 2004 - 00:06 #9
OK
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. december 2004 - 00:08 #10
Klik på dit navn nederst til venstre og accepter.